Inlägg från: TinaBjornerud |Visa alla inlägg
  • TinaBjornerud

Min dotter är iskall om händerna!

Någon som har något tips på VARMA vantar? Köpte Hestra, http://www.outnet.se/hestra/fjellvotten-jr-mitt.php
     för dom skulle vara absolut varmast enligt han i butiken. Men min dotter är iskall om händerna!

Nu idag när vi var ute (det är -7) hade hon stickade ullvantar och över dom hade hon Linbergs skinnvantar http://www.lindbergshop.se/b2c/Servlet?page=1&setframeinfo=true&client=6&sortIdx=16&parent=sGLOVEC

Men hon var lika kall! Jag vet inte vilka vantar jag ska köpa. Så om ni har nåt bra tips får ni gärna berätta! :)

• Svar på tråden Min dotter är iskall om händerna!
  • TinaBjornerud
    Emerun skrev 2011-01-02 13:58:34 följande:
    Tänkte precis tipsa om Hestra, vi köpte deras Kids wool terry mit, skitbra och de är aldrig kalla. Vet inte om du vågar testa Hestra igen då du inte fick nåt bra intryck av dem och de kostar ju en hel del oxå. Du kan inte prova att köpa ett varmare foder till vantarna du köpte, finns ju olika och man kan byta.
    Ja jag hade Hestra till henne förra året, och dom var jätte bra. Bara det att det var en kortmodell. Och dom var mycket tjockare. Men när jag frågade han i butiken vilka som var bäst så sa han dom jag köpte nu.

Jag satt och tittade lite på internet nu, och då såg jag att det fanns annat foder att köpa, så får väl prova det. :)
  • TinaBjornerud
    Nyfiken gul skrev 2011-01-02 14:17:15 följande:
    jag som jobbar utomhus i alla väder så är min erfarenhet att alla former av "skydd" gör att vantarna blir iskalla...

galon, skinn, plast, what ever... det blir snorkallt om det sitter på ett par vantar.

Jag har ett par teddyfodrade tumvantar från Helly Hansen med bävernylon på utsidan - dom är supervarma hur kallt det än är ute.

ett par likadana vantar från Helly Hansen fast med nån form av skinn och galon på insidan av handflatorna gör att jag fryser häcken av mig...

privat har jag ett par stickade Lovvika-vantar och jag fryser aldrig i dom. Min son har också lovvika och han fryser inte heller hur länge dom än är ute på hans dagis. Han fick låna ett par fodrade galonvantar vid blötsnö men dom åkte fort av när han började frysa i dom.
    Vart har du hittat dom vantarna? :)
  • TinaBjornerud
    Mamma och Fru skrev 2011-01-03 09:46:51 följande:
    Har köpt Isbjörn of Sweden's (nanook) handskar åt mina, och dom är alltid varma om händerna... Dyra i inköp, men jag är jättenöjd iaf.
    Tack för tipset! :) Jag betalar gärna när jag vet att hon slipper frysa.
Svar på tråden Min dotter är iskall om händerna!