• mamirau

Längtar efter barn nr 2!

Här är en till..
    LillaPy, våra berättelser är ganska lika. Har en son född maj -08.. började också försöka få till syskon slutet av -09.. blev gravid på 8 försöket i april men fick missfall i v 6 och senare upptäcktes att jag forft var gravid men slutade med ett missat missfall som togs bort i v10.. alltså tvillingar tror man.
    Tog bort cellförändringar i sep -10 och försöker nu igen... men det går trögt.

De närmaste runtomkring vet vad vi har gått igen eftersom jag varit sjukskriven på grund av detta.. Ganska skönt för då är det inte så många frågor om syskon.. pojken blir ju trotts allt 3 nu i maj. 

• mamirau

STORT Grattis LillaPy, håller tummarna:) Härligt!

Själv skall jag på efterkontroll efter min op i höstas nästa vecka och hoppas att alla cellförändringar håller sig borta så att vi kan forts men bebisverkstan.. utan att det skulle komma i vägen för oss igen..

Lycka till ni andra:) 

• mamirau

ofelia87: Jag känner igen mig till 100 % i det du skriver... vi var också tidiga och det är jobbigt och se när andra hinner få nr 2 och tom nr3... Och det du skriver om att börja plugga har jag också tänkt på, och likadant har jag börjat träna..

Ibland är det skönt att skriva av sig här och möta andra i samma situation!

Lycka till! 

• mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-02-21 12:25:50 följande:
    Hej på er!

Hur går det för er? Jag har fortfarande inte haft någon ägglossning sedan missfallet i början av november, Känns segt att vänta. Jag ska börja med ägglossningsstimulerande medel typ pergotime om det inte kommer igång snart. Hoppas att det sätter sprätt på äggen!
    Förstår att det är segt...
    Här går det ok med tanke på att vi får forts försöka skaffa barn, om inte provsvaren visar att det finns några cellförändringar igen, men det trodde inte läkaren för hon kunde inte se något sådant:) 

Men annars har jag inte märkt av ägglossning förra månaden och inte denna månaden heller.. ibland får jag så tydliga tecken (molnande värk, flytningar)... men... borde ha ägglossning nu.. så det är bara att vänta två veckor och se... Vi har slutat att räkna så noga nu ett par månader för att släppa på pressen ett tag!

Ni andra? 
  • mamirau
    alem skrev 2011-02-28 22:43:10 följande:
    Samma lika för oss här...
    Fick MA 07 och tog sedan ett år att bli gravid igen plussade på samma datum som året innan, förlorade ena av fostrena tidigt men vi fick en liten tjej i dec 08 iaf och har försökt sedan aug 09 nu och blev gravid i mars 10 men slutade snabbt med missfall det med och därefter är det stopp inte ett dugg händer...
    Många har redan fått syskon, väntar syskon, väntar första barnet i bekantskapskretsen och visst glädjs man med dom men det är hårt när man själv bara går och längtar och längtar... :(
    Oj våra historier var ju också jättelika! Fast ni klarade det andra fostret som blev en liten tjej:) Va härligt!

Jag gick länge och grämde mig över att det lilla hjärtat som var kvar i magen inte fortsatte... Men jag måste gå vidare även om jag nog alltid kommer att undra hur det skulle varit att få tvillningar... 

Att ha fött barn tidigare ger mig hopp om att jag kan få fler:) 
  • mamirau

.... ja den är låång!

men en vacker dag är vi gravida igen, allt går bra, och då är denna långa resa som putts borta och värt det!
    Vi kommer att vara sååå lyckliga och tillfreds med allt:) Det hoppas jag på!! Glad

• mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-03-14 20:39:59 följande:
    Jag har idag testat positivt på BIM-7. Har stängt av alla känslor. Vågar inte hoppas på något!
    Jag förstår dig... att man inte vågar hoppas...

Men ett STORT GRATTIS och Lycka till:)

en fråga... har du testat hela 7 dagar innan bim??? vad är det för test isf?
  • mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-03-18 15:31:18 följande:
    Tack... men vågar som sagt inte hoppas!

Testade med stickor från billiga-tester.se
    Ok de köpte jag också då för ett år sedan när jag var gravid. Är jag inte gravid nu beställer jag hem dem igen plus ägglossningstest.

Sitter här på dagen bim.. trodde först att det kunde vara igår eller dagen innan det... vilket gjorde att jag fick hopp.. men nu har jag räknat om och det är nog idag.. och jag brukar få tant röd på kvällen.. och jag börjar känna av att den är på gång:( ............ 
  • mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-03-18 20:15:30 följande:
    Hoppas den inte kommer. Har du gjort gravtest?
    JA!! det blev ett svagt sträck ikväll, men det är ju ändå ett sträck!!!!
    Men.... det finns ett STORT men..... jag har ont från och till i ryggslutet... och förra gången (nästan exakt på dagen jag plussade förra året) hade jag ont (men mycket ondare) den gången..... och det slutade som det gjorde... 

ringde min bror direkt (jag berättade naturligtvis för min man först, ha ha) som sa att jag skulle slå undan de tankarna.. men det är inte så lätt då det ömmar.... då kommer rädslan...

så jag får se om jag lyckas somna ikväll.. men det positiva är att jag iaf KAN bli gravid:)
    Jag KAN!!!!! 
  • mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-03-19 22:00:58 följande:
    Åh är så glad för din skull! Hoppas verkligen att smärtan inte har något att göra med missfall!
    Tack skall du ha!
    Allt hade passat så bra för oss just nu!!! Hade varit fantastiskt.. hoppas verkligen inte man kan ha sådan otur två gånger i rad... förra gången hade jag så ont så jag låg stilla i sängen med vetekuddar och kuddar mellan knäna och full styrka värkmedicin. Inget sånt denna gången... än så länge iaf:) 

Kram!! 
  • mamirau
    alem skrev 2011-03-22 09:41:03 följande:
    och det gjorde jag oxå...
    bara att ta nya tag då... IGEN...
    åh... va tråkigt...... :( verkligen......

Själv känner jag fortf lite rädsla över ryggontet.. men läste i en gammal tråd och det verkar som att jag inte är ensam om att ha känt så så tidigt. Får lita på deras ord. 
  • mamirau
    alem skrev 2011-03-22 18:36:16 följande:
    mmm speciellt eftersom det senaste 5åren har varit i mars som jag lyckats bli på smällen och verkar som att det bara är då som jag kan bli på tjocken... *suck* hoppas fan inte att det ska vara så att det ska behöva dröja till nästa mars nu innan det blir något...
    Lite lustigt att du plussat mars tidigare år... Vi får verkligen inte hoppas att ni skall behöva vänta ett år till! 

Jag plussade 19/3 förra året och 6/4 i år...  inte många dagar emellan där heller!

Har hört att man kan ha blödning utan ägglossning... vet inte om det är så....
  • mamirau
    mamirau skrev 2011-03-23 18:58:20 följande:
    Lite lustigt att du plussat mars tidigare år... Vi får verkligen inte hoppas att ni skall behöva vänta ett år till! 

Jag plussade 19/3 förra året och 6/4 i år...  inte många dagar emellan där heller!

Har hört att man kan ha blödning utan ägglossning... vet inte om det är så....
    konstigt jag skrev... inte hoppas att ni... men du fattar vad jag menar.
  • mamirau
    alem skrev 2011-03-23 23:34:53 följande:
    har plussat i april alla gångerna och blivit gravid i mars...
    Men nog är det lite underligt alltid att det bara ha blivit i mars känns som att man har ägglossning en gång om året bara och det kan väl inte riktigt vara möjligt? bara till att fortsätta kämpa och njuta av det lilla underbara 2års monstret som vi har här hemma så länge Hjärta
    Hi hi.. ja det är ju alltid sååå ljuvliga och goa:) Oj vad vi gnabbas ibland! "Nej mamma! Jag heeeelv!!!"
Svar på tråden Längtar efter barn nr 2!