Inlägg från: Songs from the wood |Visa alla inlägg
  • Songs from the wood

Längtar efter barn nr 2!

Hej!

Känner igen mig i det ni skriver! Vill också så gärna ha en tvåa men det verkar vara svårt! Har haft lätt att bli gravid tidigare. Första graviditeten resulterade i en pojke 2008 men andra graviditeten blev tyvärr ett uteblivet missfall. Sedan missfallet känns det som att något har blivit fel med kroppen. Blöder och blöder från och till! De senaste tre veckorna har det till exempel kommit blod så jag måste nog ringa gyn nu för att verkligen kolla upp vad det är!

Till saken hör att jag sällan har ÄL och mens. Skulle gissa på att jag har cirka 6-7 ägglossningar per år vilket ju gör det hela ännu svårare! Suck suck!

Men eller hur!!! Det är ju allt annat än lätt att vara stressad! Känner också VÄLDIGT många som ska ha barn nummer två till våren/sommaren och det känns jättetungt!  Är glad för deras skull men blir samtidigt påmind om mitt eget missfall!  

Jag rekommenderar verkligen att vara öppen med hur situationen är. Det känns så tungt att bära på den här sorgen själv!

• Songs from the wood

Hej på er!

Hur går det för er? Jag har fortfarande inte haft någon ägglossning sedan missfallet i början av november, Känns segt att vänta. Jag ska börja med ägglossningsstimulerande medel typ pergotime om det inte kommer igång snart. Hoppas att det sätter sprätt på äggen!

• Songs from the wood

Jag har idag testat positivt på BIM-7. Har stängt av alla känslor. Vågar inte hoppas på något!

• Songs from the wood

Hoppas den inte kommer. Har du gjort gravtest?

• Songs from the wood

Åh är så glad för din skull! Hoppas verkligen att smärtan inte har något att göra med missfall!

• Songs from the wood

Alem: Åh vad tråkigt att mensen kom!!!! =( Nya tag! Jag har köpt mina ÄL-test på Billiga-tester.se.
    Har du varit hos gyn och fått kontaterat att du har ägglossning varje månad? Var det ett år sedan du blev gravid sist? Minns inte din historia!

Svar på tråden Längtar efter barn nr 2!