• isabellem

    varför kan inte människor förstå!!

    Blir återigen irriterad på alla människor som inte har någon empati och kan sätta sig in i andras känslor. Egentligen borde man vara van men det blir man väl aldrig.

    Förstår inte varför människor speciellt sånna som själva har barn, kan uttala sig så dumt som att man inte får lov att sörja, jag får inte lov att sörja mitt barn och den enda anledningen  är att han dog i min mage jag hade tur som inte fick träffa honom levande. I deras värld har min son aldrig funnits, vem var det då jag höll i min famn?? eller t,om födde fram? 
    Jag VET att jag får lov att sörja honom och jag bryr mig inte om dessa människor. Men jag tycker att alla som är mammor vet väl vad ett barn betyder?? Hur kan man då resonera så dumt??? En fråga jag ställer mig varje dag!!!

  • Svar på tråden varför kan inte människor förstå!!
  • Emmi27

    tycker du ska gå in på sorg.se och läsa utdraget ur boken Sorgbearbetning. Kan rekommendera den boken, där tas allt upp inom sorg, allt från husdjur till barn som dött i magen till skilsmässor till partners död mm.

  • Margit

    Det är svårt att förstå hur andra tänker ibland. Folk förstår inte hur mycket dom sårar med sina komentarer, ofta menar dom väl men det blir så fel. Tanken på att de skulle förlora sina barn gör antagligen så ont att dom inte ens vågar tänka den?!

    Jag har också svårt att förstå varför det är bättre att man aldrig fick lära känna sitt barn innan det dog. Jag sörjer allt jag inte fick uppleva med min dotter. Jag fick aldrig se henne le, se henne titta mig i ögonen, höra hennes röst... Ja, listan kan göras oändligt lång.

    Det går inte att mäta sorg.

    Kram


  • Cloudy

    Jag tror att det beror på att folk helt enkelt inte förstår, de försöker trösta och säger helt enkelt fel ord. Försök att inte ta deras kommentarer som ett hån men har du styrkan så säg som du känner. Att du inte alls håller med, berätta om dina känslor.

  • Steffi

    Nu har inte jag själv förlorar barn men har en nära vän som har.. Men det är väl självklart att man har rätt att sörja oavsett om man träffat sin älskade bebis i livet eller inte. Man skapar ju relationen redan i magen... Korkade människor det finns. Stor kram till alla fina änglaföräldrar.

Svar på tråden varför kan inte människor förstå!!