• Anonym (arg)

Tycker ni att jag kan anmäla/begära skadestånd?

Min dotter fick en spruta mot tuberkolos när hon var ca 6 mån.
    Det är mitt första barn och jag fick tid till bvc för vaccin mot tuberkolos.
    jag fick ingen speciell information om sprutan mer  än att det kommer bli en varbula som kommer att spricka och att man inte skulle bada henne tills såret läkt.
    Nu är det så att hon har fått ett stort ärr efter det här som aldrig kommer att gå bort,det är som ett hål i överarmen.
    Jag är jätte arg för att jag inte fick vetskapen om att man inte behöver ta den här sprutan och att det blir ett ärr efter den.Har läst mycket i efterhand och man vet inte ens hur pass den här sprutan skyddar mot tuberkolos eller hur länge skyddet skulle verka.
    Jag blir arg på mig själv att jag inte tog reda på fakta om alla sprutor men man litar ju på bvc.
    Jag vill verkligen anmäla bvc för det här tjänstefelet som jag tycker det är.
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tycker ni att jag kan anmäla/begära skadestånd?
  • Anonym (arg)
    Josse112 skrev 2011-01-02 22:24:06 följande:
    Anmäl dem!
    Känns skönt att någon mer tycker det.
  • Anonym

Anmäla?! Du har väl ett eget ansvar att kolla upp sådana saker innan eller fråga på BVC. Dom tvingar knappast någon utan erbjuder sprutorna. Kolla runt så ser du att i princip alla som vaccnerat sig mot TBC har sådana ärr.

• babbelina
    Anonym skrev 2011-01-02 22:32:57 följande:

Anmäla?! Du har väl ett eget ansvar att kolla upp sådana saker innan eller fråga på BVC. Dom tvingar knappast någon utan erbjuder sprutorna. Kolla runt så ser du att i princip alla som vaccnerat sig mot TBC har sådana ärr.

Håller med.
  • Anonym (arg)
    Anonym skrev 2011-01-02 22:32:57 följande:

Jo nu iefterhand så kollar jag upp allt. Men man har faktiskt en tillit till bvc om dom säger att hon ska få sin 3 månaders spruta så tar man den,givetvis så har jag frågat hur hon kommer att må efteråt osv men just den här tuberkolos sprutan tycker jag helt klart att man skulle ha informerat om att den inte är självklar och att det blir ett ärr.

• Cillalilla

Men om du nu anmäler, vad ska det då tjäna till? det ändrar ju ingenting alls och dottern kommer ju fortfarande ha sitt ärr...
    Tycker du kan ta upp detta med BVC nästa gång du är där att du tycker att dom brast i sin information.
    Men anmäla... nej...
    du kan ju ringa ditt försäkringsbolag om det är ersättning du är ute efter om du har dottern försäkrad.

• Shorona

Hmm... Nej, jag tycker inte du ska anmäla. Ett visst eget ansvar har man att införskaffa sig information. Gör man inte det så får man stå sitt kast sen.

• vi och pyret

Varför erbjöd de tuberulos vaccin? Låter jättemärkligt, skulle ni ut och resa eller har ni släkt som kommer från länder där TB fortfarande finns? 

Jag kan trösta dig med att ärret blir mindre och mindre med åren. Men det tar ett par år innan. Hålet blir till en
    liten knöl som sedan försvinner mer och mer.

• Anonym (arg)
    Shorona skrev 2011-01-02 22:41:28 följande:
    Hmm... Nej, jag tycker inte du ska anmäla. Ett visst eget ansvar har man att införskaffa sig information. Gör man inte det så får man stå sitt kast sen.
    Jag har ju iallfall lärt mig att ta reda på allt nu. Men tycker att man ska få all information.
  • Anonym (arg)
    vi och pyret skrev 2011-01-02 22:44:25 följande:
    Varför erbjöd de tuberulos vaccin? Låter jättemärkligt, skulle ni ut och resa eller har ni släkt som kommer från länder där TB fortfarande finns? 

Jag kan trösta dig med att ärret blir mindre och mindre med åren. Men det tar ett par år innan. Hålet blir till en
    liten knöl som sedan försvinner mer och mer.
    Hennes pappa kommer från ett annat land men är uppvuxen här.Därför sa dom att hon skulle få det här vaccinet.
     Jaha det låter ju bra:) men min mamma fick det när hon var liten och hon har fortfarande ett stort ärr kvar..så jag är orolig för att min dotter också kommer att ha det.
Svar på tråden Tycker ni att jag kan anmäla/begära skadestånd?