Anonym (arg) skrev 2011-01-05 00:45:55 följande:
Har du läst alla inlägg? tycker att dom flesta som har skrivit har bara varit dumma kommentarer och inget annat.
Vad har min ålder för betydelse i den här frågan?
Japp. Jag har läst varenda ett. =)
Men jag blev orolig över din dotter, efter ett av dina senaste inlägg. Du skriver där att du inte ska ge din dotter fler sprutor. Eftersom jag inte vet hur gammal din dotter är, blev jag förfärad och undrade om du inte ska ge henne resten av barnvaccinationerna? Och inte heller om ni ska ut och resa? Det kan väl inte vara en så märklig fråga? Det är ju mest av oro och lite nyfiken, skrämmande fascination från min sida. (Kan man ens skriva så =) )
Och visst - många inlägg har varit lite under bältet, men bland dem finns ju även dina. Tror många blir upprörda över att du vägrar din dotter säkra vaccin, endast för att du tappat förtroendet för sjukvården i och med att BVC glömde informera om risk för ärr. Och du verkar inte särskilt tacksam mot vården, som du uppenbarligen användt många gånger.
Tror du verkligen smittskyddsinstitut världen över, hade vaccinerat om det inte behövdes? Tror du WHO hade rekommenderat och samlat in pengar för att vaccinera i u-länderna? Men skit samma. Ingen annan har kunnat ändra din åsikt och inte jag heller. Det jag undrar över var helt enkelt bara om du inte ska vaccinera din dotter med resten av barnvaccinen, livmoderhalscancer och om ni ska ut och resa. Isåfall verkar det som du gör det av ren trots efter denna episod.
Och ålder - jag blev nyfiken. De som är några år äldre, kommer ihåg autismdebatten och använder det som argument. De som precis är nya kommer ihåg svininfluensedebatten. Och sen hoppade du på många i tråden genom att kalla oss sura, tanter - och då blev jag ännu mer nyfiken.
Jag gissar på att du kommer skriva att du är påläst och att vaccinationen inte ger 100% skydd osv. Menb det har jag läst ovan och oavsett vad du säger så har vaccin räddat livet på miljoner människor, som lyckligtvis inte resonerade som du. Sen får du göra som du vill och det är upp till dig.