• Vissla

Nagellack på bebis

Min fästman fyller 30 om en vecka, funderar på om jag ska göra våran 5 månaders dotter festfin med nagellack.
    Är det ok?

• Svar på tråden Nagellack på bebis
  • svealo

ja det tycker jag :) Varför inte!

• TantZ

varför då? är inte bebisen fin nog??

• Maryam88

Jag tycker de låter kul. Men 5 månader? Är inte chansen ganska stor att hon smetar ut nagellacket på kläder och kanske rent av får i sig lite? Tar ju endån ett tag innan lacket torkar. Fast hon kanske sitter still längre stunder utan problem?

• Anna Lisa

Vet inte, känns nog som att det kommer se lite konstigt ut med nagellack på en bebis. Precis som örhängen på bebisar också ser konstigt ut. Hon kan ju inte uppskatta det själv och det är väl för barnens skull man målar deras naglar. Min son får sina naglar målade när han själv ber om det och han var väl cirka 2 år första gången vi målade dom.

• svealo
    Maryam88 skrev 2011-01-02 23:41:25 följande:
    Jag tycker de låter kul. Men 5 månader? Är inte chansen ganska stor att hon smetar ut nagellacket på kläder och kanske rent av får i sig lite? Tar ju endån ett tag innan lacket torkar. Fast hon kanske sitter still längre stunder utan problem?
    ett lager torkar ju på nolltid!
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Jag skulle bara tycka att det är konstigt...

• lilla mej

jag funderarde pa att mala min 1,5 ariga dotters naglar till jul, men sen kom jag pa att nar man ska ta bort det ar det ju ganska starka medel o nagelack i sig ar ju ganska starkt med... sa jag sket i det. Kanns inte som det skulle vara vart det om de skulle fa ont eller nagot pga det.

• 7 små apor

Accessoarvarning.
    Känns lika logiskt som att färga pudlar rosa och bröllopskläder till husdjur.

• Maryam88
    svealo skrev 2011-01-02 23:42:40 följande:
    ett lager torkar ju på nolltid!
    Hehe ja där ser man. När jag använt nagellack tar jag iofs ganska mycket för att få en jämn yta. De måste man kanske inte och då e de klart, då måste man ju inte vänta några minuter på att de ska torka. Solig 

Min svägerska målar naglarna på sina töser och hon tar aldrig bort de. De får "nötas" bort och har funkat hur bra som helst.
  • vårabarn

Måla nagellack på en bebis? Då undrar jag om man är normal??

Svar på tråden Nagellack på bebis