Nagellack på bebis
Min fästman fyller 30 om en vecka, funderar på om jag ska göra våran 5 månaders dotter festfin med nagellack.
Är det ok?
Min fästman fyller 30 om en vecka, funderar på om jag ska göra våran 5 månaders dotter festfin med nagellack.
Är det ok?
ja det tycker jag :) Varför inte!
varför då? är inte bebisen fin nog??
Jag tycker de låter kul. Men 5 månader? Är inte chansen ganska stor att hon smetar ut nagellacket på kläder och kanske rent av får i sig lite? Tar ju endån ett tag innan lacket torkar. Fast hon kanske sitter still längre stunder utan problem?
Vet inte, känns nog som att det kommer se lite konstigt ut med nagellack på en bebis. Precis som örhängen på bebisar också ser konstigt ut. Hon kan ju inte uppskatta det själv och det är väl för barnens skull man målar deras naglar. Min son får sina naglar målade när han själv ber om det och han var väl cirka 2 år första gången vi målade dom.
Jag skulle bara tycka att det är konstigt...
jag funderarde pa att mala min 1,5 ariga dotters naglar till jul, men sen kom jag pa att nar man ska ta bort det ar det ju ganska starka medel o nagelack i sig ar ju ganska starkt med... sa jag sket i det. Kanns inte som det skulle vara vart det om de skulle fa ont eller nagot pga det.
Accessoarvarning.
Känns lika logiskt som att färga pudlar rosa och bröllopskläder till husdjur.
Måla nagellack på en bebis? Då undrar jag om man är normal??