• Vissla

Nagellack på bebis

Min fästman fyller 30 om en vecka, funderar på om jag ska göra våran 5 månaders dotter festfin med nagellack.
    Är det ok?

• Svar på tråden Nagellack på bebis
  • lilla mej
    Maryam88 skrev 2011-01-02 23:53:24 följande:
    Hehe ja där ser man. När jag använt nagellack tar jag iofs ganska mycket för att få en jämn yta. De måste man kanske inte och då e de klart, då måste man ju inte vänta några minuter på att de ska torka. Solig 

Min svägerska målar naglarna på sina töser och hon tar aldrig bort de. De får "nötas" bort och har funkat hur bra som helst.
    ok det kanske beror pa fargen man valjer lite, skulle inte mala nagot med stark farg och lata det notas bort skulle se lite skitigt ut tror jag. Lite ljus genomskinlig rosa kunde ju vara gulligt  och saker forsvinna fort av sig sjalvt.
  • svealo
    Maryam88 skrev 2011-01-02 23:53:24 följande:
    Hehe ja där ser man. När jag använt nagellack tar jag iofs ganska mycket för att få en jämn yta. De måste man kanske inte och då e de klart, då måste man ju inte vänta några minuter på att de ska torka. Solig 

Min svägerska målar naglarna på sina töser och hon tar aldrig bort de. De får "nötas" bort och har funkat hur bra som helst.
    testa chanel och O.P.I s nagellack,,,, när jag är klar med båda händerna är det första redan torrt, och man behöver endast ett tunt lager :) Rena miraklet!
  • La Lola

Har tråden hamnat fel...?....Sandlådan...? Obestämd

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Bibbidi

Nagellack på en bebis?

Nej usch! Det känns fel ända in i magroten. Vet inte varför, det bara gör det...

• Lajkie

Min son hade neonrosa nagellack på fingrar och tår till midsommar ;) lika sina syrror. Då var han ca 3 månader.

• Maryam88
    svealo skrev 2011-01-02 23:57:59 följande:
    testa chanel och O.P.I s nagellack,,,, när jag är klar med båda händerna är det första redan torrt, och man behöver endast ett tunt lager :) Rena miraklet!
    HAHAHA! Jag är inte sån nagellacks fantast :P Använder de så sällan.. Men när jag väl gör de så blir de sånna billighets nagellack just för att när jag köpt lite bättre dyrare nagellack så slutar de bara med att dom blir tjocka och kletiga. :/ Helt värdelöst.. Därför kör jag oftast med naturella naglar och så länge man inte får sånna vita fläckar och har väl vårdade naglar så kan de se fint ut de med. =)
    lilla mej skrev 2011-01-02 23:57:42 följande:
    ok det kanske beror pa fargen man valjer lite, skulle inte mala nagot med stark farg och lata det notas bort skulle se lite skitigt ut tror jag. Lite ljus genomskinlig rosa kunde ju vara gulligt  och saker forsvinna fort av sig sjalvt.
    Jo klart. Ett klar rött nagellack som börjar flagna ser nog ganska dummt ut. Men de försvinner snabbare på barn än på vuxna iallafall. Men ljusa färger så de inte syns så skarpt och tydligt när de börjar nötas bort är nog finare då =)
  • Villimey

Nej jag skulle tycka att det såg billigt ut. Förutom att det inte känns så hälsosamt ut. Bebisar och småbarn är så söta utan smink.

• Emmi27

Verkar knäppt. Varför ska en bebis ha nagellack? Skulle se sjukt konstigt ut. Måla dina egna naglar istället.

• Livisu
    lilla mej skrev 2011-01-02 23:47:10 följande:
    jag funderarde pa att mala min 1,5 ariga dotters naglar till jul, men sen kom jag pa att nar man ska ta bort det ar det ju ganska starka medel o nagelack i sig ar ju ganska starkt med... sa jag sket i det. Kanns inte som det skulle vara vart det om de skulle fa ont eller nagot pga det.
    Måste man ta bort det då? De små naglarna...
  • lilla mej
    Maryam88 skrev 2011-01-03 00:09:03 följande:
    HAHAHA! Jag är inte sån nagellacks fantast :P Använder de så sällan.. Men när jag väl gör de så blir de sånna billighets nagellack just för att när jag köpt lite bättre dyrare nagellack så slutar de bara med att dom blir tjocka och kletiga. :/ Helt värdelöst.. Därför kör jag oftast med naturella naglar och så länge man inte får sånna vita fläckar och har väl vårdade naglar så kan de se fint ut de med. =)
    lilla mej skrev 2011-01-02 23:57:42 följande:
    Jo klart. Ett klar rött nagellack som börjar flagna ser nog ganska dummt ut. Men de försvinner snabbare på barn än på vuxna iallafall. Men ljusa färger så de inte syns så skarpt och tydligt när de börjar nötas bort är nog finare då =)
    jag malar bara mina naglar en gang om aret och det ar till jul och da blir det rott, det var en av anledningarna till att jag inte malade min dotters for det var for skrikig farg pa ett barn. Men gor man det nagon enstaka gang tycker jag inte det ar nagot konstigt/fel att gora.
Svar på tråden Nagellack på bebis