• Vissla

Nagellack på bebis

Min fästman fyller 30 om en vecka, funderar på om jag ska göra våran 5 månaders dotter festfin med nagellack.
    Är det ok?

• Svar på tråden Nagellack på bebis
  • Echidna

Nej mest för att babyn stoppar fingrarna i munnen hela tiden. Men ett hårband m rosett? finns sånna som inte sitter så hårt.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • LivL

Men VARFÖR kosmetika på en bebis??

• grustag

Såklart ni ska måla lite nagellack.
    Sjukt att någon kan göra detta till något moraliskt förkastligt som vanligt.
    Lite färg på naglarna, vad är det och bli upprörd av.

Sen kalla nagellack för smink tycker jag är inte riktigt rätt sätt att framställa nagellack som.
    Men förstår att man måste för att få sin ståndpunkt mer "trovärdig" och som ett bättre "argument".

• sagoskog

Jag skulle nog tycka att det såg lite märkligt ut på en så liten. Mina treårigar (tvillingar) har dock fått nagelack några gånger, men inte för att se "fina" ut utan för att de själva tycker att det är roligt och själva velat testa. Förra gången hade de ena handen blå och andra handen rosa (inte så snygg mao). De fick välja färg själva och ena valde rosa och andra blått, men båda ändrade sig halvägs;) För min del så tycker jag inte att det känns bra att "piffa upp" barn på vuxnas vis, om det inte är för att de själva tycker det är spännande och som en del av en lek. Därför tror jag att det skulle kännas och se lite konstigt ut med nagelack på en så liten som inte kan önska det själv. Däremot känner jag en som hade mycket lika enäggstvillingar och nagelackade en nagel på den ena för att kunna skilja dem åt den första tiden. Men hur som helst så är det ju ni som bestämmer och jag tror inte att det gör någon skada (förutom möjligtvis att hon kan få i sig lite onyttigheter om hon gnager i sig det), men en del kanske upplever det lite udda.

• La Lola
    Vissla skrev 2011-01-03 09:21:33 följande:
    haha sandlådetråd som hamnat fel Tungan ute
    Som jag trodde då....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • the message

Kör på med string och en gulligul bh när ni ändå är igång.

• Vissla
    the message skrev 2011-01-03 10:28:46 följande:
    Kör på med string och en gulligul bh när ni ändå är igång.
    bh med nalle puh på då?
  • the message
    Vissla skrev 2011-01-03 10:51:22 följande:
    bh med nalle puh på då?
    Givetvis, och kaninöron på huvudet ;)
  • iii

Varför är vissa så fixerade vid att pimpa sina bebisar? I mina ögon är det riktig WT-varning. Skaffade ni ett barn eller en accessoar?

Svar på tråden Nagellack på bebis