• Parasitens mamma

Barnprylmarknader framöver (Göteborg)

Då var det dags att börja lista alla kommande barnprylmarknader i Göteborg med omnejd igen!
    Har du koll på vilka datum som gäller? Fyll på här!  

Vi ses i kön in! ;D

• Svar på tråden Barnprylmarknader framöver (Göteborg)
  • God cares

Uppdaterar listan med några nya och tar bort de loppisar som redan varit.

April: 

9 - Ale bytesdagar i Ale gymnasium, Nödinge, 10-15
    9 - Tittutmarknad i Nordlyckeskolan i Torslanda,
    9 - Barnmarknad på Ljungskilegården i Ljungskile, kl 10-14

9 - Lindome, 10.00-14.00 Kyrkans öppna förskola  Annestorpsvägen 1 www.facebook.com/event.php

10 - Ale bytesdagar i Ale gymnasium, Nödinge, 10-13, REA halva priset
    10 - Tittutmarknad i Nordlyckeskolan i Torslanda,

Maj:

1 - Smilets barnmarknad Donsö 10-15, 30% går till BARNCANCERFONDEN

1- Sätila barnloppis  www.barnloppis.eu
    7 - Barnprylmarknad i Stora Höga 10-14  www.barnprylmarknad.zmn
    28 - BARNLOPPIS i Vänersborg 10-13  
    28- Tussilago Barnmarknad, Dalheimers Hus, Majorna, 10-14.  
    www.tussilagobarnmarknad.blogspot.com

28 - Smilets barnmarknad Näsets kyrka 10-15,  30% går till barncancerfonden.

Juni: 

4 - BARNLOPPIS I Trollhättan 10-14 www.barnloppis.bloggsida.se

• God cares

Försöker fixa lite med länkarna så att de fungerar ordentligt också.

April: 

9 - Ale bytesdagar i Ale gymnasium, Nödinge, kl 10-15
    9 - Tittutmarknad i Nordlyckeskolan i Torslanda, kl 09-14, www.facebook.com/group.php&v=info
    9 - Barnmarknad på Ljungskilegården i Ljungskile, kl 10-14

9 - Lindome, kl 10.00-14.00 Kyrkans öppna förskola  Annestorpsvägen 1 www.facebook.com/event.php?eid=14886518517598...

10 - Ale bytesdagar i Ale gymnasium, Nödinge, kl 10-13, REA halva priset
    10 - Tittutmarknad i Nordlyckeskolan i Torslanda, kl 09-13, www.facebook.com/group.php&v=info

Maj:

1 - Smilets barnmarknad Donsö kl 10-15, 30% går till BARNCANCERFONDEN, www.facebook.com/pages/Smilets-Barnmarknad/168748919804444

1- Sätila barnloppis  www.barnloppis.eu
    7 - Barnprylmarknad i Stora Höga kl 10-14  www.barnprylmarknad.zmn
    28 - BARNLOPPIS i Vänersborg kl 10-13  
    28- Tussilago Barnmarknad, Dalheimers Hus, Majorna, kl 10-14.  
    www.tussilagobarnmarknad.blogspot.com

28 - Smilets barnmarknad Näsets kyrka kl 10-15,  30% går till barncancerfonden, www.facebook.com/pages/Smilets-Barnmarknad/168748919804444

Juni: 

4 - BARNLOPPIS I Trollhättan kl 10-14 www.barnloppis.bloggsida.se

• Superbia

Vilken marknad väljer ni imorrn när det finns fyra att välja på?

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Lillskrutt BF 110609 ♥
  • Jiinii
    Superbia skrev 2011-04-06 11:44:28 följande:
    Vilken marknad väljer ni imorrn när det finns fyra att välja på?
    det är den sjätte april idag??
  • Superbia
    Jiinii skrev 2011-04-06 11:46:32 följande:
    det är den sjätte april idag??
    Hrm.. skyller på gravidhjärna Skäms
    Menar på lördag såklart.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Lillskrutt BF 110609 ♥
  • God cares
    Superbia skrev 2011-04-06 12:12:11 följande:
    Hrm.. skyller på gravidhjärna Skäms
    Menar på lördag såklart.
    Jag väljer Torslanda eftersom jag inte har bil och bor i Askim :) Men är inte helt säker på att jag orkar åka dit heller, är höggravid och det verkar vara en rätt lång bit att gå från busshållplatsen och till skolan där loppisen är, och jag vill gärna vara där när de öppnar kl 09 om jag ska dit. Tror att det kommer att vara rätt mycket saker där också, hoppas det i alla fall!
  • Kodia
    God cares skrev 2011-04-06 16:23:34 följande:
    Jag väljer Torslanda eftersom jag inte har bil och bor i Askim :) Men är inte helt säker på att jag orkar åka dit heller, är höggravid och det verkar vara en rätt lång bit att gå från busshållplatsen och till skolan där loppisen är, och jag vill gärna vara där när de öppnar kl 09 om jag ska dit. Tror att det kommer att vara rätt mycket saker där också, hoppas det i alla fall!
    Räknat från Nils Ericsonsplatsen går det snabbare med bussen till Ale Torg, och då är det inte så långt att gå sedan heller...
  • God cares
    Kodia skrev 2011-04-06 21:47:42 följande:
    Räknat från Nils Ericsonsplatsen går det snabbare med bussen till Ale Torg, och då är det inte så långt att gå sedan heller...
    Hm, det lät intressant, men när jag kollade (åker från hållplatsen Backa i Askim) så tar det 1 h 3 minuter till Torslanda och 1 h 9 minuter till Ale torg (fast det stod Nödinge station, Ale torg fanns inte med) plus att det kostar extra till Ale eftersom jag då åker över zongränsen.. Jag bor i fel ände av stan helt enkelt :)
  • Kodia
    God cares skrev 2011-04-06 22:04:45 följande:
    Hm, det lät intressant, men när jag kollade (åker från hållplatsen Backa i Askim) så tar det 1 h 3 minuter till Torslanda och 1 h 9 minuter till Ale torg (fast det stod Nödinge station, Ale torg fanns inte med) plus att det kostar extra till Ale eftersom jag då åker över zongränsen.. Jag bor i fel ände av stan helt enkelt :)
    Ok, då har du kortare väntetid på NE-platsen för resan till Torslanda. Men visst blir det dyrare! En del tror att Ale är jättelångt från Gbg, bara för att det är en annan kommun, men så är det ju inte.
  • Brunnsbo

Hur gör man egentligen för att sälja grejor och kläder på dessa marknader?
    Bokar man in sig eller hyr bord? 

Svar på tråden Barnprylmarknader framöver (Göteborg)