• Busunge

Tips inför 1 års kalas

Jag sitter här och planerar min sons 1års kalas som kommer ske i februari. Och jag sitter och tänker och tänker och tänker, de enda jag har fått ner på pappret "Kl 14,00". Ohc även min sambo inser att det inte räcker. Så nu behöver jag en sjujäkla massa hjälp här.

några saker som jag har funderat på är:
    1. Finns det nån slags tårta som man vågar bjuda ca 1 åringar på? Som inte är för söt, som passar deras magar och munnar och allt sånt? det vore kul att bjuda barnen på nått annat än majskrokar och rån.

2. Tema. Har kört fast där.. Jag vill ha ett tema på festen, men vet inte vad, nån som har nått tips?

3. Vad ska man tänka på? Vad ska man undvika?

Alla tips är hjärtligt välkomna för jag sitter helt fast, och snart måste inbjudningskorten ut.. :/

• Svar på tråden Tips inför 1 års kalas
  • Busunge
    Jezamine skrev 2011-01-03 23:09:07 följande:
    Måste 1 åringar ha tema? Eller är det för din egen skull?
    Tema är väl att ta i kanske.. Men typ "bilar" servetter och kanske bilar ballong och blå servetter typ.. Inte nått Hawaii tema.. Utan nått enkelt och billigt, så att de inte känns som att gå på ett 85 års kalas.. mest så ja mena
  • Busunge

Tror jag kommer ha Familjekalaset på lördan och lite drop in, den dagen han fyller år, och för mammagruppen på söndan.. :)Så är tanken..
    Och på lördan blir de nog riktig tårta, Gräddtårta, de borde väl gå? Sockerkaksbotten, banan eller mossade jordgubbar emellan och grädde och banan/vindruvor på? Banan är ju egentligen bäst.. På söndan vet ja inte än, men är lite rädd för fruktsallad, om nån skulle sätta i halsen. Hur små bitar gör ni när ni gör fruktsallad? vill inte göra för stora och inte försmå.. Jättesvårt när de är andras barn med..

• Busunge
    Uncle Frank skrev 2011-01-08 12:37:50 följande:
    Bjud på glass eller vad som helst, ingen idé att ödsla tid på någon dyr/tidskrävande tårta, som smakar exakt lika sött som glass i en ettårings mun.

Att ha ett tema på kalaset är i mina ögon ett totalt slöseri med tid och resurser, en ettåring vet inte ens om att han/hon fyller år, än mindre att det är därfor som han/hon blir firad.
    Med tema menar jag inte dyra papperstallrikar och sånt. Utan kanske blå servetter och blå sugrör till de större barnen. Och kanske ett annat barn har lust att måla en teckning på en bil som vi kan sätta upp på väggen. Alltså inget dyrt utan saker som vi ändå måste ha, kan va snyggt å ha i en färg..
Svar på tråden Tips inför 1 års kalas