• Ani08

Tips inför 1 års kalas

Vi serverade prinsesstårta (har en dotter..) samt fruktsallad & vaniljglass. På det viset får föräldrarna själva avgöra om de vill ge barnen tårta eller bara frukt. 
    Ett annat alternativt är väl att slänga ihop tex våfflor eller pannkakor, de kan man ju göra utan en massa socker. 

Det jag tycker att du ska undvika är att planera för mycket samt att du inte bjuder in för många!
    Vi delade upp firandet i ett för dotterns jämngamla "kompisar" (5 st med deras föräldrar, blev precis lagom) & ett för familjen med far- & morföräldrar. Blev kanon & inte helt för tröttande varken för lilltjejen eller för hennes föräldrar!

• Ani08
    Busunge skrev 2011-01-08 14:46:13 följande:
    Tror jag kommer ha Familjekalaset på lördan och lite drop in, den dagen han fyller år, och för mammagruppen på söndan.. :)Så är tanken..
    Och på lördan blir de nog riktig tårta, Gräddtårta, de borde väl gå? Sockerkaksbotten, banan eller mossade jordgubbar emellan och grädde och banan/vindruvor på? Banan är ju egentligen bäst.. På söndan vet ja inte än, men är lite rädd för fruktsallad, om nån skulle sätta i halsen. Hur små bitar gör ni när ni gör fruktsallad? vill inte göra för stora och inte försmå.. Jättesvårt när de är andras barn med..
    Fruktsallad blir kanon! Då kan alla barn äta just de fruktbitarna som de vill!
    När det gäller de andra barnen så är det väl deras föräldrar som har ansvar för att se till att bitarna är tillräckligt små för just deras barn?? ..för jag antar att de är med på kalaset?
Svar på tråden Tips inför 1 års kalas