• smilez

Rethymnon, Kreta

Vi ska åka till Rethymnon, Kreta i sommar (juli), ett gäng vuxna och barn. Någon som har varit där och har något positivt eller negativt att dela med sej av.

Vi ska bo på ett hotell som heter Theartemis Palace med All Inclusive. Har aldrig åkt med All Incl. förut. Något man ska tänka på? Man får tydligen ett armband som visar att man hör till hotellet, är det avtagbart?

• Svar på tråden Rethymnon, Kreta
  • smilez

Vi ska åka den 3 juli och vi har inte bestämt något särskilt vi ska se eftersom vi är väldigt många som åker tillsammans. Jag har aldrig varit på Kreta förut heller, och ingen annan i sällskapet, så allt är nytt för oss.

• Bebislängtan82

Intressant tråd, vi åker dit den 30 April och är också all inclusive. Vi bor på ett hotell som hete orion

Är 2011 vårt år
  • smilez
    Bebislängtan82 skrev 2011-01-22 09:52:24 följande:
    Intressant tråd, vi åker dit den 30 April och är också all inclusive. Vi bor på ett hotell som hete orion
    Välkommen hit! Hoppas du åxå kan få nytta av denna tråd.
  • Ann Lee

Om ni hyr bil kan jag rekommendera vattenlandet. Har för mig att det hette Limnoupolis eller något liknande. Det ligger några mil ifrån men tar nog inte mer än 40 minuter att köra dit.
    Whisperer kanske kan hjälpa till att rätt om det blev fel med stavningen?
    Det passar iaf för hela familjen, en heldagstur! Har för mig att det gick  bussar från busstationen i Rethymnon och dit också.

Whisperer: Får jag vara om vädret i mitten/slutet av maj? Eftersom du nu bor där så har du kanske ett humm... Har för mig att det kan variera väldigt i maj? Stämmer?

• blåbär02

Bodde på det hotellet juli 08 - super! =)

Nära till stranden, två fina pooler men en bit in till stan, men det är ju bara skönt att gå.

Sitta vid hamnen och äta - MYS!

• älskarlivet81

Jag har varit i Rethymnon när jag var liten och sen återvänt till Kreta men en annan ort efter det. Jag älsakr verkligen Kreta och Grekland över huvud taget, men skulle aldrig välja all inclusive!

• smilez
    blåbär02 skrev 2011-01-24 17:26:56 följande:

Bodde på det hotellet juli 08 - super! =)

Nära till stranden, två fina pooler men en bit in till stan, men det är ju bara skönt att gå.

Sitta vid hamnen och äta - MYS!

På det hotellet vi ska bo, Theartemis Palace? Hur långt är det till stan därifrån? Alltså, typ hur lång promenad?
  • smilez
    älskarlivet81 skrev 2011-01-24 17:28:08 följande:
    Jag har varit i Rethymnon när jag var liten och sen återvänt till Kreta men en annan ort efter det. Jag älsakr verkligen Kreta och Grekland över huvud taget, men skulle aldrig välja all inclusive!
    Härligt att höra så positivt om Kreta. All Inclusive har vi mest för barnens skull, det är smidigt om man inte vill äta samtidigt osv. Jag själv har aldrig åkt med All Incl. förut men nu ska vi åka ett helt gäng och vi har fått resan, så det kommer bli toppen! :)
  • älskarlivet81
    smilez skrev 2011-01-27 19:58:07 följande:
    Härligt att höra så positivt om Kreta. All Inclusive har vi mest för barnens skull, det är smidigt om man inte vill äta samtidigt osv. Jag själv har aldrig åkt med All Incl. förut men nu ska vi åka ett helt gäng och vi har fått resan, så det kommer bli toppen! :)
    ok ja har man fått resan kan jag förstå det. Själv skulle jag inte vilja åka på all inclusive med barnen heller :) Vi bokar oftast våra resor helt själva, har bara blivit några få charterresor genom åren.
  • Bebislängtan82

På den resan vi åker är det all inclusive på oavsett om vi ville eller ej, det ingick i priset så vi betalar inget extra. Går ju att äta ute också om man hellre vill det

Är 2011 vårt år
  • Den allsmäktige

Jag var i Rethymnon hösten 2009, och visst, gamla staden var väl helt okej. Men annars, njae. Det är inget ställe jag skulle åka tillbaka till, och med tanke på att ni har så många barn med er så blir ni väl ganska låsta till staden? Tyvärr så är hela Rethymnon turistigt och jag kunde inte "se något" som var typiskt grekiskt... Därför blir det en liten liten ö i den grekiska skärgården detta år istället.

Svar på tråden Rethymnon, Kreta