• Anonym (Kär)

Men herregud. KÄR!!

För ett tag sedan träffade jag en tjej på en konferens..Vi började prata och jättesnabbt umgås.. Jag kände att något var galet speciellt med henne, och hon signalerar enligt mig utåt att hon är bisexuell...

Senaste tiden har vi umgåtts mycket, vi skriver att vi saknar varandra och att vi inte vill vara utan varann... När vi ses så blir vi som fastklistrade i varann.. Vill inte släppa varandras händer och det är helt galet..

Dilemmat här: Jag har sett mig själv som bisexuell, med en dragning till tjejer då och då.. MEN. Har sambo ( man ) och två barn.. Men jag är kär. I henne. Behöver inte direkt fråga hur hon känner för det märker jag,... Aldrig i hela friden att det är en normal vänskapsrelation..

Jag smälter av henne. Hon gör mig som gummi, smälter av hennes beröring och hennes ögon är det vackraste jag sett..

Dilemmat är väl egentligen inte vad jag ska göra med detta.. Kommer ändå aldrig släppa henne. Men är nog mest chockad då det är första gången jag blivit KÄR i en tjej.. Jag är verkligen helt nedsyltad i henne...

Vi är såå nära att kläcka ur oss för varann att det är mer än vänskap. Men ingen av oss har ännu vågat ta steget..

Någon som har tankar och kanske upplevt liknande? Hur hanterade ni det?
  • Svar på tråden Men herregud. KÄR!!
  • T e s s

Aldrig fel när kärlek kommer till en!Hjärta
    Lycka till!

• Anonym (Kär)
    T e s s skrev 2011-01-04 12:27:36 följande:
    Aldrig fel när kärlek kommer till en!Hjärta
    Lycka till!
    Nej.. Helt sant iofs :) Tack !
  • Anonym (bibbi)

Låter fantastiskt. Hoppas att du kan få möjlighet att följa denna känsla med henne - vet din man något och vad tycker han isåfall? Du kan väl berätta hur det går?

Själv har jag också fastnat för kvinnor när jag varit i förhållanden (med en man) men aldrig "gjort något åt det" utan mest väntat tills känslorna försvunnit.  Ljuvligt och plågsamt...

• Anonym (Kär)
    Anonym (bibbi) skrev 2011-01-05 10:12:06 följande:
    Låter fantastiskt. Hoppas att du kan få möjlighet att följa denna känsla med henne - vet din man något och vad tycker han isåfall? Du kan väl berätta hur det går?

Själv har jag också fastnat för kvinnor när jag varit i förhållanden (med en man) men aldrig "gjort något åt det" utan mest väntat tills känslorna försvunnit.  Ljuvligt och plågsamt...
    Ja det är fantastiskt. Och första gången jag blivit kär i en tjej på riktigt.. Vi ses hela tiden nu. Och det är helt underbart.. Men jag kan absolut inte släppa henne.. Men mer än så vet jag inte riktigt. Känner mig något förvirrad, fast samtidigt beslutsam att kasta mig i armarna på känslan och bara följa den...
  • Drakenberg
    Anonym (Kär) skrev 2011-01-05 11:48:15 följande:
    Ja det är fantastiskt. Och första gången jag blivit kär i en tjej på riktigt.. Vi ses hela tiden nu. Och det är helt underbart.. Men jag kan absolut inte släppa henne.. Men mer än så vet jag inte riktigt. Känner mig något förvirrad, fast samtidigt beslutsam att kasta mig i armarna på känslan och bara följa den...
    Roligt att vara sådär nykär, men hur har din sambo tagit det?
    Men have feelings too - but who really cares!!!
  • Anonym (Kär)
    Drakenberg skrev 2011-01-05 12:53:43 följande:
    Roligt att vara sådär nykär, men hur har din sambo tagit det?
    Inte riktigt kläckt ur mig det... fast han har börjat kommentera och jag tror han förstår. Men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa situationen faktiskt..
  • Drakenberg
    Anonym (Kär) skrev 2011-01-05 13:01:13 följande:
    Inte riktigt kläckt ur mig det... fast han har börjat kommentera och jag tror han förstår. Men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa situationen faktiskt..
    Fast om du har bestämt dig för att kasta dig armarna på känslan och följa den, plus att han antagligen misstänker något, så är det "bara" att sätta sig ner och prata ut om det, oavsett vad som händer. Det är ju oundvikligt, så varför dra ut på det och må dåligt längre än nödvändigt? Lättare sagt än gjort, men jag hoppas att du förstår hur jag tänker.
  • Anonym (nyfiken)

hej
    Har du bara hållit handen med henne, eller har du gått hela vägen och haft sex med henne?

• Anonym (Kär)
    Drakenberg skrev 2011-01-05 13:06:51 följande:
    Fast om du har bestämt dig för att kasta dig armarna på känslan och följa den, plus att han antagligen misstänker något, så är det "bara" att sätta sig ner och prata ut om det, oavsett vad som händer. Det är ju oundvikligt, så varför dra ut på det och må dåligt längre än nödvändigt? Lättare sagt än gjort, men jag hoppas att du förstår hur jag tänker.
    Absolut. Du har helt rätt.. Självklart ska jag berätta.. Frågan är mer hur jag ska göra SEN.. Fan jag känner mig på något sätt "fel"... Har blivit kär i någon annan, och så är det en tjej. Som sagt första gången jag blivit riktigt kär i en tjej..

Sambon vet ju att jag är bisexuell.. Och han tycker bara det är trevligt. Fast då kanske han inte riktigt fattat innebörden av det, han har nog mest tyckt det var häftigt..I denna situationen är det ju långt ifrån lika roligt..

Nyfiken : Vi har inte haft sex nej.. Men Ligger i varandras famn och håller handen, smeker, inte ens kysst varann har vi. Men var nära sist.. Väldigt nära. Men jag tror hon vill att jag tar steget för att hon är osäker på om jag verkligen tänder på tjejer.. Men vi är både nära att säga det till varann, och ja..Jag vet inte varför jag tvekar.. Är nog lite osäker innerst inne jag med. Trots att det är uppenbart vad osm händer.
  • Drakenberg
    Anonym (Kär) skrev 2011-01-05 14:00:39 följande:
    Absolut. Du har helt rätt.. Självklart ska jag berätta.. Frågan är mer hur jag ska göra SEN.. Fan jag känner mig på något sätt "fel"... Har blivit kär i någon annan, och så är det en tjej. Som sagt första gången jag blivit riktigt kär i en tjej..

Sambon vet ju att jag är bisexuell.. Och han tycker bara det är trevligt. Fast då kanske han inte riktigt fattat innebörden av det, han har nog mest tyckt det var häftigt..I denna situationen är det ju långt ifrån lika roligt..

Nyfiken : Vi har inte haft sex nej.. Men Ligger i varandras famn och håller handen, smeker, inte ens kysst varann har vi. Men var nära sist.. Väldigt nära. Men jag tror hon vill att jag tar steget för att hon är osäker på om jag verkligen tänder på tjejer.. Men vi är både nära att säga det till varann, och ja..Jag vet inte varför jag tvekar.. Är nog lite osäker innerst inne jag med. Trots att det är uppenbart vad osm händer.
    Först vill jag bara säga en sak. Det är inget "fel" på dig. Du har bara blivit kär i en annan människa.
    Vad som sen kommer att hända...tja, antar att det beror mycket på hur din sambo reagerar, och vad du vill. Är du inte ens intresserad av att ha kvar ditt nuvarande förhållande så är det ju bara skilda vägar ni kan gå. Vill du/ni dock ha kvar förhållandet så kanske ett öppet förhållande är att fundera på?
    Svår sits...
  • Anonym (Kär)
    Drakenberg skrev 2011-01-05 14:49:15 följande:
    Först vill jag bara säga en sak. Det är inget "fel" på dig. Du har bara blivit kär i en annan människa.
    Vad som sen kommer att hända...tja, antar att det beror mycket på hur din sambo reagerar, och vad du vill. Är du inte ens intresserad av att ha kvar ditt nuvarande förhållande så är det ju bara skilda vägar ni kan gå. Vill du/ni dock ha kvar förhållandet så kanske ett öppet förhållande är att fundera på?
    Svår sits...
    Tack för dina första ord.. Men är väl mest att känslan är lite överväldigande..
    Alltså, det är såhär att vi haft det stormigt.. Han har varit otrogen och så. Men vi bestämde oss för att försöka igen..vardagen är bra, så det handlar inte om det. Det handlar bara om att jag inte känner något för honom längre.. Jag känner inte att det är något desperat försök att klamra mig fast i någon, utan känslorna jag känner för henne är helt äkta, och jag är KÄR i henne. TORSK på henne..

När hon bekräftat för mig att hon känner samma sak för mig kommer jag berätta för sambon. Och därefter se vad han säger-.- Han kommer nog först skratta, men sen kommer det nog bli ett slag i magen och hans manlighet kommer nog sjunka till botten.. Men det får gå. Ärlighet är viktigast..
  • Drakenberg
    Anonym (Kär) skrev 2011-01-05 22:37:18 följande:
    Tack för dina första ord.. Men är väl mest att känslan är lite överväldigande..
    Alltså, det är såhär att vi haft det stormigt.. Han har varit otrogen och så. Men vi bestämde oss för att försöka igen..vardagen är bra, så det handlar inte om det. Det handlar bara om att jag inte känner något för honom längre.. Jag känner inte att det är något desperat försök att klamra mig fast i någon, utan känslorna jag känner för henne är helt äkta, och jag är KÄR i henne. TORSK på henne..

När hon bekräftat för mig att hon känner samma sak för mig kommer jag berätta för sambon. Och därefter se vad han säger-.- Han kommer nog först skratta, men sen kommer det nog bli ett slag i magen och hans manlighet kommer nog sjunka till botten.. Men det får gå. Ärlighet är viktigast..
    Hoppas att du i slutändan blir lycklig, oavsett vem det blir med.
  • spunge

är du inte kär eller känner nåt för din man så är det väl ingen fara? tycker det är skitkul att du gått å kärat ner dig och önskar dig all lycka till!!

• Lovey

Berätta för din man nu ts. Det du sysslar med är orättvist mot din man!
    Hur skulle du känna om han gick runt och var kär i en annan, låg och smekte någon annan, utan att berätta det för dig?

Ruttet! 

• Anonym (Grattis!)

Grattis! Vad härligt att du är kär! Och är du bisexuell, som du vet, så är det väl naturligt för dig och ingenting konstigt, eller? Då är det väl "bara" att bestämma vad du ska göra nu....a) fortsätta med mannen b) göra slut med mannen och köra på med nya kärleken tror att det blir en ohållbar situation att dubbelköra..

Hur är det runtomkring då? Barn? Villa? Volvo? Vovve?  Eller har du "bara" en relation med en annan? Lite mer komplicerat om det är fler inblandade. SÄRSKILT om hon är straight... Är du beredd att lämna allt du har nu för ett osäkert kort? Eller är det du har nu så dåligt att det inte spelar någon roll? Skulle du kunna göra slut på det även om hon inte fanns? Isåfall- SATSA! Annars; fundera lite

Men GRATTIS till kärlek!!!!! 

• Anonym (Kär)
    Anonym (Grattis!) skrev 2011-01-12 20:58:24 följande:
    Grattis! Vad härligt att du är kär! Och är du bisexuell, som du vet, så är det väl naturligt för dig och ingenting konstigt, eller? Då är det väl "bara" att bestämma vad du ska göra nu....a) fortsätta med mannen b) göra slut med mannen och köra på med nya kärleken tror att det blir en ohållbar situation att dubbelköra..

Hur är det runtomkring då? Barn? Villa? Volvo? Vovve?  Eller har du "bara" en relation med en annan? Lite mer komplicerat om det är fler inblandade. SÄRSKILT om hon är straight... Är du beredd att lämna allt du har nu för ett osäkert kort? Eller är det du har nu så dåligt att det inte spelar någon roll? Skulle du kunna göra slut på det även om hon inte fanns? Isåfall- SATSA! Annars; fundera lite

Men GRATTIS till kärlek!!!!! 
    Tack.. men ja alltså det känns inte konstigt alls..Jag känner ju alla känslor lika nu då det råkar vara en tjej som när jag blivit kär i killar..

Hur som helst har vi ( jag och hon ) släppt alla spärrar... vi har haft sex, beter oss väl som att vi har något förhållande.. Jag är helt såld.. Och hon med säger hon..

Jag har ju två barn med min nuvarande sambo, men har berättat detta för honom.. Han tog det rätt okej trots allt, frågade mycket frågor och jag svarade helt ärligt..

Och såhär är det , att ja! Jag är beredd att offra allt för henne.. Eller offtra, men styra upp en vardag då jag får ha henne vid min sida.. Det är just där ja och sambon är nu. Reda upp hur vi ska göra, flytta isär eller hur vi löer detta på bästa sätt...

Men jag är så fruktansvärt fruktansvärt kär i henne..

Hur som helst så har jag och sambon skadat varann på tok för mycket redan, vårt förhållande är dött sedan länge.Oavsett vad som händer..
  • Anonym (bibbi)

Önskar dig all lycka till, det låter både jobbigt (separationen från mannen, vardagsuppstyrsel kring barnen osv) och oändligt härligt, som du beskriver er kärlek. Inte alla får uppleva det. Träd försiktigt och ta vara på det ni har. Berätta gärna mer här sen!

• Anonym (Kär)
    En liten uppdatering om någon är intresserad..

Jag och tjejen fortsätter träffas .. Ett par gånger i veckan och sover mycket hos henne under helgerna om barnen har barnvakt..

sambon vet det, jag är öppen och ärlig med det.. Men där står vi kanske och trampar lite..

Men ja, hur jag nu ska gå vidare får ja diskutera och fundera mig fram till.. Men kär är jag!

Svar på tråden Men herregud. KÄR!!