Anonym (Kär) skrev 2011-01-05 14:00:39 följande:
Absolut. Du har helt rätt.. Självklart ska jag berätta.. Frågan är mer hur jag ska göra SEN.. Fan jag känner mig på något sätt "fel"... Har blivit kär i någon annan, och så är det en tjej. Som sagt första gången jag blivit riktigt kär i en tjej..
Sambon vet ju att jag är bisexuell.. Och han tycker bara det är trevligt. Fast då kanske han inte riktigt fattat innebörden av det, han har nog mest tyckt det var häftigt..I denna situationen är det ju långt ifrån lika roligt..
Nyfiken : Vi har inte haft sex nej.. Men Ligger i varandras famn och håller handen, smeker, inte ens kysst varann har vi. Men var nära sist.. Väldigt nära. Men jag tror hon vill att jag tar steget för att hon är osäker på om jag verkligen tänder på tjejer.. Men vi är både nära att säga det till varann, och ja..Jag vet inte varför jag tvekar.. Är nog lite osäker innerst inne jag med. Trots att det är uppenbart vad osm händer.
Först vill jag bara säga en sak. Det är inget "fel" på dig. Du har bara blivit kär i en annan människa.
Vad som sen kommer att hända...tja, antar att det beror mycket på hur din sambo reagerar, och vad du vill. Är du inte ens intresserad av att ha kvar ditt nuvarande förhållande så är det ju bara skilda vägar ni kan gå. Vill du/ni dock ha kvar förhållandet så kanske ett öppet förhållande är att fundera på?
Svår sits...