Inlägg från: Anonym (Bättre bank!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bättre bank!)

Nordea har snott mina pengar!

Ni som skriver om att man ska ha ett eget noteringshäfte och fylla i sina uttag i - vilket år lever ni i? 1996?

Jag har inte haft ett noteringshäfte sedan jag skaffade internetbanken. VARFÖR skulle jag? Självklart ska jag kunna lita på att min banks uppgifter om mina konton stämmer. Jag kollar ju transaktionerna där och ser vilka summor som är reserverade, vilka köp som är gjorda samt hur pengar jag har kvar och ser att allt stämmer.

Har alla ni som använder noteringshäfte Nordea och tror att man ska behöva ha det så? Att inte saldot stämmer? Eller att pengarna dras långt senare så man plötsligt inte har koll på saldot?

Byt bank! Har ALDRIG haft några problem med att kunna lite på min bank.
    Och självklart är jag därmed inte kund hos Nordea.

• Anonym (Bättre bank!)
    Anonym skrev 2011-01-05 10:49:40 följande:
    Noteringshäftet är kanon då man inte alls har samma koll på internetbanken , om jag är ute o typ julhandlar så kan jag ju inte springa hem emellan o kolla hur mycket som har dragits på kontot , dessutom så dras det inte direkt alla gånger o då ser man det inte på internetbanken heller o då tror man att man har mera pengar än man har .
    Jag har för det första ganska bra koll i huvudet på hur mkt pengar jag har kvar på kontot. Lever sällan på marginalen. De gånger jag är osäker på saldot så kollar jag det på internetbanken INNAN jag ska ut och handla. Då vet jag vilka summor som är kvar. Har aldrig haft problem. Självklart dras det ett reserverat belopp direkt som syns på internetbanken när jag använder kortet.
    Har fungerat klockrent både hemma och när jag varit utomlands. Aldrig några problem!

Snacka om onödigt dubbelarbete om man ska ha egna noteringshäften och fylla i alla inköpen i! Skulle aldrig falla mig in.
  • Anonym (Bättre bank!)
    Anonym skrev 2011-01-05 15:13:40 följande:

tror inte ja har 600 utan de var det ja räcknade högt bara. ja vet inte hur den är, men ja kommer ihåg att de drog något förra året med! saken är de att ja har sjuka barn och är ensam så ja kommer inte ner på banken och har råkat spärra mina koder för länge sedan, ja bestälde nya igår så ja hoppas dom kommer. annars är nog barnen friska på fredag iallfall!

Men du kan väl ringa din telefonbank redan idag och fråga vilket saldo du har nu samt vilka kostnader de dragit senaste veckan eller två (om det inte är galet många transaktioner)?
  • Anonym (Bättre bank!)
    Anonym skrev 2011-01-05 15:26:52 följande:
    hon skrev ju att hon beställt nya koder, då har hon nog inte de så hon kan kolla sitt saldo... 
    Koderna har man väl till internetbanken? Till telefonbanken har man ju en kod man själv håller i minnet... Eller hur konstigt fungerar Nordeas telefonbank?!
  • Anonym (Bättre bank!)
    Anonym skrev 2011-01-05 15:34:09 följande:
    pinkoden till sitt kort för att komma in i internetbanken och en 4-siffrig kod till telefonbanken, har man spärat den till telefonen så får man beställa en ny...

som på de flesta banker... eller?! eller du kan slå din kod fel oräkneliga ggr utan att den spärras? 
    Men bara för att man angettt fel kod och därmed har spärrat koden till internetbanken kan man ju ändå ringa telefonbanken.
    Eller minns inte TS sina koder alls? Märkligt...

Jag slår möjligen min kod fel en gång om jag råkar trycka fel. För att spärra måste man ju slå fel tre ggr i rad! Och nej, det lyckas jag inte göra både på internetbanken och telefonbanken samma dag!
    Anonym skrev 2011-01-05 16:44:34 följande:
    ja har inte användt kortet så mycket så de är den 31 som står sist på kvittot man får från ´bankomaten och redan där står det -321 eller nått... ja den 4siffriga koden för o få hjälp via kundtjänst och telefonbanken är spä'rrad sedan över 1 år sedan, har inte behövt den så ja har inte brytt mig om att få en ny!
    OJ! Spärrad i över ett år?! Hur kan man låta bli att fixa det så att man kan klara sina ekonomiska ärenden?
  • Anonym (Bättre bank!)
    Anonym skrev 2011-01-05 22:20:44 följande:
    HAHAHAHAH ni e så roliga! självklart var man tvungen posta en sådan kommentar anonymt,

Bara för ni är så nyfikna kan ja berätta att nej ja betalar mina räckningar över disk! gjort i flera års tid de få som behövs. så ja har ingen internet bank ja har bara en telefonbank! o de är den koden ja har spärrat efter att ja klantigt nog slog fel 3 gånger. varför ja betalar över disk är för att hyran och alla försäkringar dras automatiskt från mitt konto resten betalas från makes konto om de behövs. tyvärr är han bortrest den mesta av tiden i jobb så nu när man hade behövt han hemma e han inte det.!
    Inte särskilt nyfiken. Tycker bara det är mkt märkligt att man inte bryr sig om att ordna upp så att man får en ny, fuungerande kod till telefonbanken på över ett års tid...
Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!