• Anonym

Nordea har snott mina pengar!

4 dagar efter jul skulle ja ha haft 2500 kvar på mitt kont med hade bara 85 kr när ja tog ett kontoutdrag, trodde då ja hade spenderat mer än ja själv trodde då ja hade handlat en hel del. så ja tänkte inte mer på det. 4 dagar efter så kollar ja kontot igen av en slump och mina 2500 kr satt på kortet. hur kan de komma sig?

Nu idag fick ja en insättning på 1200 kr, igår när ja kollade kontot har ja 300 kvar så ja tog ut 200. Men när ja kollade kontot idag ligger ja minus 765,... ja använder elektron o inte visa så de kan inte ligga minus på mitt konto ens, Ringde banken men har inga koder så de kunde inte kolla mitt konto förens ja har de, och eftersom ja är ensam med sjuka barn så kan ja inte ta mig ner till kontoret,. utan får vänta tills fredag då koderna kommer. är de någon mer som drabbats eller har ni någon aning varför de blivit så här, tycker nordea e skit o bara vill byta bank nu på direkten

• Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!
  • Anonym
    Birgitta2 skrev 2011-01-04 14:56:49 följande:
    Nordea har haft strul med transaktioner och visning av saldon har jag förstått av deras hemsida. Det kan vara det du drabbades av. Man skall aldrig helt lita på internetbanken utan själv skriva upp efter sina kvitton vad man handlat och tagit ut etc.
    Kan du länka till sidan? hittar inte informationen...
  • Anonym
    Buffy26 skrev 2011-01-04 14:57:04 följande:
    Hej jag hade nordea förut och dom behandlar sina kunder skit! så länge dom har dina pengar att använda, och otrevliga är dom med! bytte till swedbank, och riktigt snälla och tillmötesgående. hoppas det ordnar sig.
    ärligt talat ja måte byta bank nu! har bestämmt mig, detta är inte första gången de försvunnit pengar o sen kommimt tillbaka, man måste kuna lita på sin bank!

Tur som fan ja har pengar hemma o mat i kylen resten av månaden
  • Anonym
    Flissi skrev 2011-01-04 15:03:19 följande:
    Jag hade 900kr & 1200 idag menar jag...
    ja fattar inte, så har de hänt flera gånger för mig....
  • Anonym
    Birgitta2 skrev 2011-01-04 15:04:23 följande:
    Infot är borttagen sen igår kväll. Hela dagen igår låg sidan mer eller mindre nere. Och med röd text stod just att transaktioner och saldon kan visa fel. Men som sagt, nu ska det funka.
    iså fall måste de ju betyda att de ha handlat för var inte mina pengar`?? så nu är ja skyldig? eftersom ja har elektron så borde detta vara omöjligt e så ledsen
  • Anonym
    Birgitta2 skrev 2011-01-04 15:08:12 följande:
    Du måste kontakta banken och höra vad som hänt. Det är också så att vissa årsavgifter dras nu i årsskiftet. Så logga in och kolla din bank igen.
    ja just ja! kanske är årsavgifterna som gjort att ja ligger minus! de kostiga är ju att är kortet tomt så ska man inte få igenom en transaktion! de som e grejen! kommer inte in på banken efterosm ja råkat spärra mina koder så ja ska få nya hemskickade.
  • Anonym

Jag älskar Nordea. Dom är alltid trevliga och jag har aldrig haft de problem du beskriver TS.

Det irriterar mig att folk hela tiden förväntar sig att allt ska vara perfekt. Är du perfekt hela tiden TS? Om Nordea uttryckt att dom nu har lite strul med att visa saldo och liknande så är det knappast något som dom bestämt sig för att ha bara för att jävlas och att dom är ensamma om det, andra banker har också tekniska fel ibland. Kan inte tänka mig det dom stackarna måste handskas med eftersom folk bara stjäl och jävlas och allt måste bli mer och mer avancerat för att man ska kunna ha sina pengar ifred. Betalar du mycket med kort? Det kan vara det också, ibland dras summor hej vilt och då är det inte banken utan affären du handlat i. Har du handlat mer som du misstänkte först? Har du tänkt på att du kanske behöver betala lite avgifter nu i början av året? Jag har gratis Nordea tills jag är 27 men minns att min förra bank drog en avgift för betalkortet bl a helt oväntat i början av året och det kom som en chock för mig som var ung. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-04 15:11:19 följande:
    Jag älskar Nordea. Dom är alltid trevliga och jag har aldrig haft de problem du beskriver TS.

Det irriterar mig att folk hela tiden förväntar sig att allt ska vara perfekt. Är du perfekt hela tiden TS? Om Nordea uttryckt att dom nu har lite strul med att visa saldo och liknande så är det knappast något som dom bestämt sig för att ha bara för att jävlas och att dom är ensamma om det, andra banker har också tekniska fel ibland. Kan inte tänka mig det dom stackarna måste handskas med eftersom folk bara stjäl och jävlas och allt måste bli mer och mer avancerat för att man ska kunna ha sina pengar ifred. Betalar du mycket med kort? Det kan vara det också, ibland dras summor hej vilt och då är det inte banken utan affären du handlat i. Har du handlat mer som du misstänkte först? Har du tänkt på att du kanske behöver betala lite avgifter nu i början av året? Jag har gratis Nordea tills jag är 27 men minns att min förra bank drog en avgift för betalkortet bl a helt oväntat i början av året och det kom som en chock för mig som var ung. 
    klart som fan att nordea inte får krångla så mycket, var o varannan dag står de skivet i kvällsposten vad nordea felat med, lite för många fel nu!!

jo ja handlar allt på kortet har i stortsätt aldrig kontanter bortsär´tt från nu,... tack gud för de
  • Anonym
    Claris skrev 2011-01-04 15:12:50 följande:
    vid ngr tillfällen har det reserverats 2 ggr,ibland reserveras det inte alls. En gång drogs pengar 9dagar senare,en annan gång 11dagar,oftast 3-4dagar senare. Väldigt ofta reserveras det inte ens.

och det har inte varit köp på "konstiga Ställen".
    Internetbanken krånglar väldigt ofta. *Störning,ber om ursäkt*..hur många ggr som helst. Problem att logga in.

Hade en annan bank tidigare,upplevde inte detta strul då. Bytte,för att ha samma bank som sambon,lån ihop.

Men nu får jag nog byta tbx.
    det här du skriver stämmer så mycket, de e jämt strul med skit nordea!!!
  • Anonym

Detta med att pengar inte dras direkt kan ha att göra med om stället du handlar på har en "direktlina" eller inte. Annars blir det en fördröjning på en tid innan pengarna dras. Man förväntas ha koll på att man handlat och att ngn gång dras beloppet. Var t ex med om detta för ett antal år sen när jag åkte taxi. Betalade med kortet och tänkte inte mer på det.  Några månader senare hade jag bytt bank och avslutat alla konton i gamla. Då kommer plötsligt ett krav - med ränta - från första banken. Så pass långt senare kommer nämligen taxibolaget med kravet på att få dra det belopp jag trodde var betalt för längesen. Var bara att betala in och se glad ut. 

Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!