• Anonym

Nordea har snott mina pengar!

4 dagar efter jul skulle ja ha haft 2500 kvar på mitt kont med hade bara 85 kr när ja tog ett kontoutdrag, trodde då ja hade spenderat mer än ja själv trodde då ja hade handlat en hel del. så ja tänkte inte mer på det. 4 dagar efter så kollar ja kontot igen av en slump och mina 2500 kr satt på kortet. hur kan de komma sig?

Nu idag fick ja en insättning på 1200 kr, igår när ja kollade kontot har ja 300 kvar så ja tog ut 200. Men när ja kollade kontot idag ligger ja minus 765,... ja använder elektron o inte visa så de kan inte ligga minus på mitt konto ens, Ringde banken men har inga koder så de kunde inte kolla mitt konto förens ja har de, och eftersom ja är ensam med sjuka barn så kan ja inte ta mig ner till kontoret,. utan får vänta tills fredag då koderna kommer. är de någon mer som drabbats eller har ni någon aning varför de blivit så här, tycker nordea e skit o bara vill byta bank nu på direkten

• Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!
  • ElizaDay

Nordea krånglar jättemycket för oss oxå, står aldrig reserverat belopp när man handlar utan vi har över trasserat jätte ofta. Har också försvunnit pengar som sen kommit tillbaka, vi har allvarliga funderingar på att byta bank omgående!

• Livets under

När det strular i säg mataffären att betala med kort så brukar det vara så för mer eller mindre Alla kort. Dvs inte bara Nordea, om nu inte felet ligger hos Just dem. Electronkort måste som redan sagts har direktkontakt för att fungera. Om det är problem är det bara att be kassörskan att parkera varorna och gå till närmaste bakomat. Felet ligger hos banken och de vet kassörskan, inget pinsamt om man inte gör det till det. Att det står "medges ej" har inget med saldot på kortet att göra, bara att eftersom det itne är nån kontakt med banken så kan inte kassan "se" om det finns pengar där och säger då ifrån.

Jag bytte till Nordea från Handelsbanken då sambon o jag skulle börja spara till hus. Var nöjd med min förra bank, men märker att de med dessa kort ofta har problem med chipen så nöjd med mitt byte.
    Sen har Nordea fantastisk personal - så duktiga, kunniga och trevliga!

Man kan alltid ha otur med kort/internetbank osv, men som redan sagts av nån så kan det strula för alla banker.

• Anonym
    notera i noteringshäfte så vet du alltid hur det ser ut på ditt konto (om du räknar rätt)
    transaktioner kan dras direkt eller i efterhand, helt och hållet beroende på butiken där köpet är gjort  (väldigt vanligt att bensin, taxi, hotell, restauranger dras väldigt sent, tex en dryg vecka efter inköp)
    årsavgifter brukar komma vid årskiftet, kontokrediter, kort...
    electron kan övertrasseras. ja, kortet ska va online och det ska finnas ett positivt saldo men kan likväl bli övertrass

byt bank om du inte är nöjd, men samma problem KAN uppstå på annan bank. och än en gång om DU för notering på vad du handlar så vet du vad du har på kontot... och då spelar det ingen roll när transaktionerna trillar in!

birigtta2: vem har sagt att de i kassan inte kan pension? beror på vilket kontor man går till... 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-04 19:31:38 följande:
    Jo det gör det!
    nä, där har du fel. ring och fråga banken!
  • KATITZY

Passa dig för nordeas skuldräntor, de är skyhöga! Fick 95 kr i skuldränta för en dag med en skuld på några kr. Försök att ta dig till banken snarast.

• Anonym
    ElizaDay skrev 2011-01-04 21:33:41 följande:
    Nordea krånglar jättemycket för oss oxå, står aldrig reserverat belopp när man handlar utan vi har över trasserat jätte ofta. Har också försvunnit pengar som sen kommit tillbaka, vi har allvarliga funderingar på att byta bank omgående!
    noteringshäfte??? det är DITT ansvar att veta om du har pengar på kontot eller inte. inte bankens ansvar att se till så att du har pengar på ditt konto. oavsett om du har handelsbanken, finn, nordea, swedbank el dyl.  har ni problem med övertrass nu så kommer ni ha det på ev. ny bank oxå.
  • Anonym
    KATITZY skrev 2011-01-04 23:02:31 följande:
    Passa dig för nordeas skuldräntor, de är skyhöga! Fick 95 kr i skuldränta för en dag med en skuld på några kr. Försök att ta dig till banken snarast.

inte ränta, övertrasseringsavgift, skuldräntan kommer senare!
  • ElizaDay
    Anonym skrev 2011-01-04 23:03:18 följande:
    noteringshäfte??? det är DITT ansvar att veta om du har pengar på kontot eller inte. inte bankens ansvar att se till så att du har pengar på ditt konto. oavsett om du har handelsbanken, finn, nordea, swedbank el dyl.  har ni problem med övertrass nu så kommer ni ha det på ev. ny bank oxå.
    Om jag kollar mitt konto, vilket jag gör varje dag OCH noterar i noteringshäfte när jag handlar eller tar ut pengar( Jag är inte efterbliven vet du) och det lik förbannat är övertrasserat när man kollar nästa gång, kan du förklara det? Eller att jag kollar mitt konto, åker och ska handla, har inga pengar när jag ska betala, kollar och det är minus på kontot, och de pengarna sedan kommer tillbaks efter 3 dagar, vad är det då? Förklara gärna för jag har ingen aning...
  • Anonym

Dragningar kan ju ha gjorts efter du kollat kontot, strax innan du kommer till affären ex. Dragningar för kort o internet o annat kan dras när som helst på dagen men man vet ju vilken månad, sen kan ju köp gjorde några dagar innan dras sent oxå. Du kan ju inte ha sånn koll som du säger om du ligger minus utan att veta om det . Om det nu är så att banken dragit pengar dom inte ska så är det väl bara att anmäla odm då om du har så bra bevis.

Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!