• Anonym

Nordea har snott mina pengar!

4 dagar efter jul skulle ja ha haft 2500 kvar på mitt kont med hade bara 85 kr när ja tog ett kontoutdrag, trodde då ja hade spenderat mer än ja själv trodde då ja hade handlat en hel del. så ja tänkte inte mer på det. 4 dagar efter så kollar ja kontot igen av en slump och mina 2500 kr satt på kortet. hur kan de komma sig?

Nu idag fick ja en insättning på 1200 kr, igår när ja kollade kontot har ja 300 kvar så ja tog ut 200. Men när ja kollade kontot idag ligger ja minus 765,... ja använder elektron o inte visa så de kan inte ligga minus på mitt konto ens, Ringde banken men har inga koder så de kunde inte kolla mitt konto förens ja har de, och eftersom ja är ensam med sjuka barn så kan ja inte ta mig ner till kontoret,. utan får vänta tills fredag då koderna kommer. är de någon mer som drabbats eller har ni någon aning varför de blivit så här, tycker nordea e skit o bara vill byta bank nu på direkten

• Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!
  • Anonym (Bättre bank!)
    Anonym skrev 2011-01-05 10:49:40 följande:
    Noteringshäftet är kanon då man inte alls har samma koll på internetbanken , om jag är ute o typ julhandlar så kan jag ju inte springa hem emellan o kolla hur mycket som har dragits på kontot , dessutom så dras det inte direkt alla gånger o då ser man det inte på internetbanken heller o då tror man att man har mera pengar än man har .
    Jag har för det första ganska bra koll i huvudet på hur mkt pengar jag har kvar på kontot. Lever sällan på marginalen. De gånger jag är osäker på saldot så kollar jag det på internetbanken INNAN jag ska ut och handla. Då vet jag vilka summor som är kvar. Har aldrig haft problem. Självklart dras det ett reserverat belopp direkt som syns på internetbanken när jag använder kortet.
    Har fungerat klockrent både hemma och när jag varit utomlands. Aldrig några problem!

Snacka om onödigt dubbelarbete om man ska ha egna noteringshäften och fylla i alla inköpen i! Skulle aldrig falla mig in.
  • Anonym
    Anonym (Bättre bank!) skrev 2011-01-05 11:08:30 följande:
    Jag har för det första ganska bra koll i huvudet på hur mkt pengar jag har kvar på kontot. Lever sällan på marginalen. De gånger jag är osäker på saldot så kollar jag det på internetbanken INNAN jag ska ut och handla. Då vet jag vilka summor som är kvar. Har aldrig haft problem. Självklart dras det ett reserverat belopp direkt som syns på internetbanken när jag använder kortet.
    Har fungerat klockrent både hemma och när jag varit utomlands. Aldrig några problem!

Snacka om onödigt dubbelarbete om man ska ha egna noteringshäften och fylla i alla inköpen i! Skulle aldrig falla mig in.
    Nu är det inte alltid så att det dras eller reserveras direkt man använder kort. men det är upp till dig , själv vill jag ha bra koll på vad som ska dras o vad man handlar för därför kör jag dubbelt .
  • Anonym
    Anonym (Bättre bank!) skrev 2011-01-05 11:08:30 följande:

Jag har nordean använder inget noteringshäfte men VET att vissa butiker/taxi eller vad det nu kan vara kan dra efter en vecka oavsett vilken bank jag har/haft. Lever inte heller på marginalen därav ej ett bekymmer. MEN MAN MÅSTE I VILKET FALL VARA INSATT OCH FÖRSTÅ HUR DET FUNGERAR INNAN MAN KLAGAR PÅ BANKEN ÖVER NÄR EX. TAXIBOLAGET KÖR ALLA SINA DRAGNINGAR.....
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-05 09:55:30 följande:
    Dragningar kan ju ha gjorts efter du kollat kontot, strax innan du kommer till affären ex. Dragningar för kort o internet o annat kan dras när som helst på dagen men man vet ju vilken månad, sen kan ju köp gjorde några dagar innan dras sent oxå. Du kan ju inte ha sånn koll som du säger om du ligger minus utan att veta om det . Om det nu är så att banken dragit pengar dom inte ska så är det väl bara att anmäla odm då om du har så bra bevis.
    exakt!
  • Anonym

saken är den att de är minus 763 kr, men ja hade pengar på kontot plus gjorde en insättning igår så de är 2000 kr som är borta. de är inte första gången utan bara på mellandagarna försvann 2500 kr från mitt konto!!! det är inte okej, de är inte okej att de ändras belopp fram och tillbaka. sen som någon skrev kan de mycket väl vara så att årsavgiften är dragen, den tänkte ja inte ens på, men den är på max 600 kr, har förmig ja betalade 400 förra året! så det går inte ihop helt, Kommer byta till sweedbank har aldrig hört några som hellst problem med odm så det kommer bli kanon! så fort det är nåtog som händer med banker eller minsta problem som gör en tidnings notis så är de nordea som har nått problem, ärligt talat, de borde kägga ner hela skit nordea. detta funkar inte.

• Anonym

men vad står det på ditt kontoutdrag? där finns ju alla transaktioner redovisade! 600 spänn i årsavgift? vad har du för tjänster? de flesta tjnsterna dras ju per månad. kort, internet. kontokreditavgift??? 

nä, swedbank brukar ju inte har problem..."Swedbank drabbades av ett åtta timmar långt haveri på tisdagen. Kunderna kom inte åt internetbanken och det var även problem med bankomaterna. Swedbanks pressavdelning säger att det var ett elfel som orsakade stoppet. Nu väntar Finansinspektionen på en rapport från Swedbank som beskriver vad som hände. 

Om man bortser från Swedbank-haveriet betecknas nätbankerna hos de fyra svenska affärsbankerna som säkra, både vad gäller drift och it-säkerhet" Källa: E24

• Anonym

tror inte ja har 600 utan de var det ja räcknade högt bara. ja vet inte hur den är, men ja kommer ihåg att de drog något förra året med! saken är de att ja har sjuka barn och är ensam så ja kommer inte ner på banken och har råkat spärra mina koder för länge sedan, ja bestälde nya igår så ja hoppas dom kommer. annars är nog barnen friska på fredag iallfall!

• Anonym (Bättre bank!)
    Anonym skrev 2011-01-05 15:13:40 följande:

tror inte ja har 600 utan de var det ja räcknade högt bara. ja vet inte hur den är, men ja kommer ihåg att de drog något förra året med! saken är de att ja har sjuka barn och är ensam så ja kommer inte ner på banken och har råkat spärra mina koder för länge sedan, ja bestälde nya igår så ja hoppas dom kommer. annars är nog barnen friska på fredag iallfall!

Men du kan väl ringa din telefonbank redan idag och fråga vilket saldo du har nu samt vilka kostnader de dragit senaste veckan eller två (om det inte är galet många transaktioner)?
  • Anonym
    Anonym (Bättre bank!) skrev 2011-01-05 15:23:37 följande:
    Men du kan väl ringa din telefonbank redan idag och fråga vilket saldo du har nu samt vilka kostnader de dragit senaste veckan eller två (om det inte är galet många transaktioner)?
    hon skrev ju att hon beställt nya koder, då har hon nog inte de så hon kan kolla sitt saldo... 
  • Anonym (Bättre bank!)
    Anonym skrev 2011-01-05 15:26:52 följande:
    hon skrev ju att hon beställt nya koder, då har hon nog inte de så hon kan kolla sitt saldo... 
    Koderna har man väl till internetbanken? Till telefonbanken har man ju en kod man själv håller i minnet... Eller hur konstigt fungerar Nordeas telefonbank?!
Svar på tråden Nordea har snott mina pengar!