• FriMarc

Niferex - Så Ooont i magen!!!!!

... och förstoppad!

Finns det andra alternativ till Niferex som, enligt min BM, är överlägset bäst vad det gäller Järntillskott.

Jag har dåligt järnvärde och måste äta någon form av järntillskott. Jag åt Hemofer innan men dom var ju inte alls bra sa BM. (Och kanske hade hon rätt eftersom mitt järnvärde var dåligt, trots att jag åt dem).

Men finns det andra alternativ utöver Niferex och Hemofer?

...Nån?

• Svar på tråden Niferex - Så Ooont i magen!!!!!
  • FriMarc

Jag försöker äta järnrikt och dricker mängder av vatten. Äter päron, katrinplommon, kiwi för att förebygga förstoppning men det hjälper iaf inte.

Men... kaffe kan jag ju förstås inte låta bli. Det blir en kopp på morgonen och en på eftermiddagen/kvällen.

Duroferon låter som alternativ värt att pröva!

• FriMarc

Oj - så många informativa & kloka råd ni skrivit!

Bimsans råd om järnintag på naturlig väg skall genast testas! Hellre vitaminer i naturlig väg än i tablettform.

När jag skrev in mig hos BM så hade jag ett hb-värde på 125 och 10 veckor senare hade det sjunkit till 105. Detta trots att jag ätit Hemofer som tillskott hela tiden.

Jag har aldrig tidigare behövt äta järntillkott. (Har varit gravid 2 ggr tidigare). Men nu är det tvillingar på G och de verkar kräva lite mer "av mig". (Äter Folsyre-tabletter också.)

Som regel tar jag aldrig vitaminer och andra tillskott förrän minst 1,5 timme efter det att jag druckit mitt morgonkaffe, så att inte kaffet förhindrar/förstör upptaget. (Har läst om det nånstans).

Imorgon bär det iaf av till Hälsokosten, det är ett som är säkert!

Svar på tråden Niferex - Så Ooont i magen!!!!!