Är 100 000 kronor mycket pengar för dig?
Låt oss säga att du får en utgift på 100 000. Behöver du låna beloppet eller har du pengarna i handen?
Hade du lånat ut denna summa till en vän eller en släkting?
Låt oss säga att du får en utgift på 100 000. Behöver du låna beloppet eller har du pengarna i handen?
Hade du lånat ut denna summa till en vän eller en släkting?
Beror på, vi har pengarna men det kanske går lika bra att låna dem till vettig ränta så slipper vi sälja av aktier.
Så, jag vet inte.
Jag tror inte att jag hade lånat ut dem, men...
Menar du 100 000 per person eller ska man räkna vad familjen har tillsammans?
Jag är ensam och har inte de pengarna. Skulle en av de närmaste be mig borga för det skulle jag kunna göra det.
För mig är det en jättestor summa. Har 1/10 av det på sparkonto bara. Bor iofs i lägenhet så behöver inte en jätte buffert men.. Hade inte heller lånat ut så mycket pengar även om jag hade haft 1 miljon. Fast det beror kanske på till vad. Något livsviktigt isåfall!!
Jag kan skramla ihop till den summan det går bra, men jag skulle aldrig låna ut det till någon möjligtvis nån kan det finnas men det skulle ta emot...
Läs här hur det kan gå www.familjeliv.se/Forum-4-188/m56460316.html
ja, det är en stor summa, mer än jag har i kontanter, men jag hade inte haft problem med att låna av min sambo och kanske av föräldrar.
Ok anledningen till att jag började undra är att min attityd förändats. Jag tycker inte att 100 000 är en så stor summa nu längre, för fyra år sedan trodde jag att jag aldrig skulle nå upp till detta i sparade pengar men nu känns det som att det är ganska lite pengar ändå.
Jag tror att det har att göra med att jag samlar pengar till insatsen på ett hus. Här omkring där jag bor finns inga hus för under 2-3 miljoner, vilket innebär en kontantinsats på ca 500 000. Kanske därför 100k på sparkontot känns som ingenting.,.
Har pengarna men det är en stor summa. Skulle aldrig låna ut den. Det är därför man har banker, relationer kan förstöras av pengar.
Ett ex lånade ut 4000 till en kompis som tonåring, de fortsatte inte vara kompisar efter det. Den andra skulle betala så fort lönen kom, men inte då!
... men nej, hade inte lånat ut den summan. Man ska aldrig låna ut mer än vad man har råd att förlora. Och 100 000 är mer än jag har råd med att förlora.
Pengarna finns sparade på olika sparkonton så det är inga problem. Däremot skulle jag nog inte använda dom annat än i nödfall etersom de sparats för att användas till exempelvis resor. Jag skulle inte låna ut mina pengar och jag skulle heller inte kunna tänka mig att låna pengar av någon jag känner heller. Jag är rädd för att det bara kan bli problem och att vänskapen kan ta skada om det blir krångel med betalningarna.
Däremot skulle jag kanske kunna gå i borgen under vissa förutsättningar. Kanske till handpenningen på ett hus, där man vet att lånet inom en kort period kommer att betalas tillbaks när resten av husaffären görs klar.
Ja, 100.000 kr är en gigantisk summa för oss ...