Anonym (framtiden...) skrev 2011-01-05 13:00:15 följande:
Tack för svar. Han ville ha barnet och såg fram emot det tills jag gjorde slut med honom. Jag har inte trott så mycket annat än att han kommer strunta i det här barnet eftersom han har barn sen tidigare som han skiter fullständigt i. Men nu fick jag ju höra orden från honom och när han tilloch med vill att en annan man ska ta över helt och hållet och adoptera barnet känns det som han sagt sitt. Att han bestämt sig.
Nej som sagt, JAG vill inte ha honom i mitt liv men jag tycker det är synd att min son inte har en far att vända sig till. Samtidigt som jag sett hur hans relation till sitt andra barn är, det barnet har fått lida mycket pga av att "pappa" ena stunden finns där och sen bestämmer sig för att inte bry sig en period. Fram och tillbaka hela tiden.
Just med underhållet känner jag ju att det är för barnet och det kommer säkerligen gå via FK... Känns bara som det kommer bli massa tjafs om jag söker underhåll.
Det hjälper ju inte nu TS när du redan är gravid - men varför blev du gravid med en man som redan hade barn som han inte tog hand om? Jag vill inte att du ska ta detta alldeles för illa för jag förstår hur jobbigt det är men jag har en pappa till min dotter som inte bryr sig om henne längre och jag ser hur det kan påverka barnet. Han hade inga barn tidigare så jag hade ju ingen aning att han fem år in i dotterns liv skulle strunta i henne totalt. Däremot förstår jag inte mig på hans nya fru som skaffat sitt fjärde och hans andra barn med honom när hon såg hur han betett sig mot sitt första barn.
DIn fd kommer att bli pappa i vilket fall som helst OCH betala för sitt misstag genom underhåll som tyvärr är helt för lågt och inte har höjts med mer än 100 kr de sista 16 åren vilket är riktigt sjukt. Under min graviditet - sent i den då - flippade min fd ut och började hota mig vilket resulterade i att det tog slut innan barnet föddes. Då gick jag till familjerätten som beslutade om blodprovstagning av pappan innan födseln och av barnet via navelsträngen vid födseln. Såklart blev det 99,9 procent men 100 % när man såg hur lik dottern var honom. Låt inte pappan komma undan - vilket han säkert inte kan för det görs ganska stora undersökningar när man uppger pappa okänd och har ni då varit tillsammans så hittar de honom ändå och tar ett beslut om att blodprov skall tas på honom - det sköter socialnämnden då de till 100% vill hitta en pappa till barnet. I och med att ni inte är gifta när barnet föds får du automatiskt ensam vårdnad. Igen - låt inte honom smita undan!