• Anonym

Varför tar man sms-lån?

Jag var spelberoende så jag tog lån för jag trodde jag skulle vinna och tjäna en slant och ändå betala tillbaka.

• Anonym
    Anonym (Inkassofälla) skrev 2011-01-05 20:00:18 följande:
    Okej. Har det lugnat sig nu? Eller du har fortsatt låna? Jag försöker alltid hjälpa dem som ringer innan förfallodatumet med en avbetalningsplan men det kostar dem ju fler pengar. Jag har en bakgrund på tingsrätt där jag jobbade i 9 år och har väldigt mycket empati för de som har det svårt. Därför är mitt nuvarande jobb lite väl tufft för mig. Får se om jag vänjer mig eller om jag måste leta annat jobb.
    Jag fick betalningsanmärkningar o dåliga kreditnummer så jag fick inga lån längre. O det är jag tacksam över. Jag får fortfarande sms o e-mail där lånebolag vill ha mig till attt låna, men jag får ju inga lån nu tack o lov. Det är väl min räddning. Nu är jag nykter spelberoende.
  • Anonym
    Anonym (Inkassofälla) skrev 2011-01-05 20:08:23 följande:
    Får önska dig lycka till! Starkt om du lyckas komma ur det.
    Jag ska väl tacka min man som tog tag i det o ställde ultimatum, fast jag tackar faktiskt också kronofogdenn som gett mig anmärkningar hur konstigt det än låter. Sms-lån låter fortfarande lika fantastiskt för mig som förr. (Jag har alltid varit  fattig och aldrig fått vanliga banklån).
Svar på tråden Varför tar man sms-lån?