Inlägg från: johandra |Visa alla inlägg
  • johandra

Häck problem med grannen

Då skulle jag råda er till att låta häcken vara, sätta staket på er sida och vara nöjda så...det är inte värt att bli osams med en granne direkt när man flyttat in över en häck som stått där sen länge...

välj era strider är mitt råd! om ni nu tänkt bo kvar....

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • johandra

men för att svara på frågan,står häcken mitt på tomtgränsen så är det er skyldighet att sköta er sida...

står den däremot på deras sida så är den deras skyldighet...själv förstår jag inte problemet,vaför bråka med grannar om en häck som stått flera år? det är ju trevligt om man är sams med sina grannar,allt blir så mycket enklare då....

• johandra

Om dom redan har problem med er pga sambons stökiga ungdom, se då till att visa att det var länge sen!

Var på ert bästa humör, ge dom inte vatten på kvarnen att allt fortfarande är som då och ställ inte till med bråk i onödan..en häck är väl knappast värt en massa bråk..

Vi hade världens lägsta häck när vi flyttade hit (vår tomt sträcker sig förbi två hus) och den ville vi absolut spara upp...men för att inte skapa osämja så var vi tysta första året, lät grannarna sköta det som dom alltid gjort..året därpå hörde vi oss för om dom kunde tänka sig spara upp häcken vilket dom var helt med på och nu har vi en hög o fin häck...utan grannosämja

man bör försöka vara lite smidig när man precis flyttar in...oavsett om man känner varann sen innan eller ej

Svar på tråden Häck problem med grannen