Inlägg från: wiizz |Visa alla inlägg
  • wiizz

Häck problem med grannen

Hej!
    Vi har flyttat till ett radhus och grannarna har planterat en häck för en massa år sedan som står på tomt gränsen. Är det mitt jobb att klippa den med? Vill verkligen inte ha den.
    Vi vill ha staket och inte denna fruktansvärda häck.

Härom dagen fråga han mig om jag kunde borsta av snön från häcken eftersom den tynger ner??

Har jag rätt att riva ner en del av häcken om den står på min sida och sätta dit ett staket? Eller hur funkar det?

Grannen är en riktigt gnäll granne och klagar på det mest...

• Svar på tråden Häck problem med grannen
  • wiizz

saken är den att vi har köpt huset av min sambos mamma och det är min sambos barndoms hem. De har aldrig haft en bra realation och vill helst inte ha oss här pga de haft problem med min sambo som tonåring vilket är väldigt längesen...

Så konflikter har det vart redan från början....

Men de får sköta häcken så bygger vi ett staket tror jag:)

• wiizz
    Mela78 skrev 2011-01-06 13:51:47 följande:
    Vi har också ett litet "häckproblem" med våra grannar. Häcken sägs vara deras, och för 1,5 år sedan plockade de bort en av buskarna/plantorna. De sa att de skulle plantera något annat där istället. Ingen ny planta har dykt upp och vi har stått ut med ett stort hål i häcken i två somrar. Undrar om jag kan plantera något i hålet??? Vill ju inte att ett stort hål i häcken och att de ska ha full insyn på vår tomt.
    Nä det förstår jag, inte säskilt snyggt!

Men jag tycker du kan plantera något eller så fråga dem vad de tänkt att göra där?

Annars får du väll bygga nått där kankse en stenmur hehe
  • wiizz
    Mela78 skrev 2011-01-06 13:59:03 följande:
    Stenmur, ja det vore perfekt. Gärna två meter högt...
    Sa redan i somras till grannarna att om inte de planterar något där kommer jag att göra det. Får hitta något snabbväxande och tätt och plantera där i början av sommaren. Tuja?

Till er situation, läs på om lagar och regler. Speciellt viktigt när det redan är infekterat mellan er att ni håller er till reglerna. Är det friköpt, samfällighet, bf? Det kan finnas olika regler som underlättar för er i situationen om ni kan visa att ni gör rätt.
    Ja varför inte;)

Vi har tomträtt..

Men grannen är lite skrattretande igår kväll var han ute vid 23 och borsta av sin älskade häck och för några år sen så kom han över och fråga om vi kunde ta vra maskrosor ca 3 st i ena tomt hörnet och slänga i en säck...han är lite konstig i bland hehe
  • wiizz

Nu har det hänt en liten olycka med häcken, massa massa snö har rasat ner från taket och gjort ett jätte stort hål i den.. Växer detta upp av sig själv eller måste det göras om? Iså fall kan jag ta upp om staketet...

Svar på tråden Häck problem med grannen