För och nackdelar med att bli en aupair?
Jag var på G att bli au pair men struntade i det trots att jag hittade några riktigt trevliga familjer, fanns grejer i Sverige som lockade mer just då. Var dock på vippen att dra iväg och hade även telefon och mailkontakt med två familjer.
Jag tog kontakt via en au pairsite på internet men jag ville vara mer självständig så struntade i att gå via de stora förmedlingarna. Var inte sugen på att dra iväg ett år vilket oftast gäller om man går via de vanligaste förmedlingarna. Dessutom kände jag att jag klarar mig bra själv, man märker på familjen hur de är och hade de varit något fuffens så hade jag varit i Europa och inte i ex USA och haft en lång dyr resa bort utan bara kunna dragit direkt hem igen.
För mig är alltså inte en familj man inte kommer överrens med något problem om man bara har en god kommunikation med dem och är ärlig med att man drar hem om det inte funkar från början. Det är ju även en trygghet för dem också. Det enda negativa jag kan komma på är i så fall att lönen är så låg. Förvisso klarar man sig ju för stunden med mat och husrum men du får ju inga pengar över efter resan.
Det ä bare å åk.