Gaytjej skrev 2011-06-09 17:30:55 följande:
Progesteron kostar i stort sett inget alls, så det spelar ingen roll. Gör vad som är lättast (typ ta med det danska receptet till ditt vanliga apotek). Det är när man behöver ta follikelstimulerande hormonsprutor som det börjar bli svettigt :P (och då ska man se till att få en svensk läkare att skriva om recptet till ett svenskt så kan man ta det på högkostnadsskyddet).
Blev också ställd när de frågade om önskemål ang donatorn. Kunde bara haspla ur mig att det inte spelade någon roll.. Varpå min fru sa typ (OBS hon är vanligen mycket mer politiskt korrekt) "men oj, kom du inte med något önskemål alls?! Nu säger dom säkert 'Äntligen blir vi av med den där kinesiske dvärgen'! till varandra där nere på kliniken.."
Kan jag använda det danska receptet på svenska apotek utan att det ska översättas alltså, tyckte jag har läst i en tråd om att dem måste översättas?
Annars måste jag väl kunna hämta ut på ett apotek i köpenhamn, förutsatt att det finns i närheten av CFC.
Det går framåt virustester och cellprovet är tagna får svar senast vecka 27 (då jag troligtvis får äl igen) å då är det "bara" att fara ned till DK.
Men jag börjar grubbla på vad läkaren sa i telefonen, kliniken är stängd söndagar sa hon så man måste vara på plats senast vid lunchtid på lördagar för att hinna med. Hon pratade om att testa på kvällen någonting. Jag ska testa med både CB fertilitetsmonitor (en sticka varje morgon) & då den visar hög fertilitet testar jag en billig sticka varje kväll tänkte jag. För nog ska man väl åka då man får max utslag?
Men jag tolkar hemsidan som att det är öppet 8-15 på helger?