Gaytjej skrev 2011-01-06 22:48:58 följande:
Jag har gjort 5 inseminationer och 1 IVF i Danmark, men inte på Storkkliniken utan på Copenhagen Fertility Center och på Fertilitetsklinikken Trianglen. Jag har varit nöjd med bemötande och service på bägge klinikerna. Jag har erfarenhet även från inseminationer i Sverige (5 st på RMC Mas) och har trivts SÅ mycket bättre i Danmark!!!
De jag har hört som fått behandling på Storkkliniken har varit mycket nöjda! De flesta har nöjt sig med 1 ins/cykel (ringar man in sin ÄL bra med flera ÄL-tester eller rent av tar en ÄL-spruta så ökar man inte sina chanser så himla mycket mer med en insemination till). Det är inte svårt att hitta till Storkklinken - eller de andra klinikerna i Köpenhamn.
Storkkliniken tillhör dock de dyraste fertlitetsklinikerna - CFC t ex är mkt billigare med en ins inkl anonym donatorsäd för 2300 DKK.
Enligt undersökning så kommer 70% av de som insemineras med felfri sperma (dvs kontrollerad donatorssperma) att bli gravida på de 8 första försöken. De flesta av dem blir gravida på de första 3 försöken. 30% behöver tyvärr många försök på sig ELLER hjälp med IVF istället. Efter 4-6 misslyckade inseminationer bör man nog överväga att övergå till IVF.
Lycka till!
Hej & tack för ditt långa svar, ska googla lite på den kliniken du nämner, visste inte om den.
IVF har vi gjort för ungefär 6 år sedan 3st & fick 2 mf. Våra fertilitetsproblem ligger hos maken, inga fel har hittats på mig.