• Sandylicious

När slutade du amma?

Som frågan lyder, hur gamla var era barn när ni slutade amma? :)

• Svar på tråden När slutade du amma?
  • Zephir

Helammade tills sonen var 5,5 månader men var sen tvungen att komplettera med ersättning eftersom mjölken sinade pga sjukdom. Sen delammade jag honom tills han var 9,5 månad (alldeles nyligen). Han slutade självmant eftersom mjölken sinade allt eftersom. Så det var väldigt odramatiskt vilket är skönt!

• Dr Mupp

Ettan  1 månad
    Tvåan 15 månader
    Trean 2,5 år
    Fyran är bara ett år så vi får se vad som händer.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • TheMother

Sonen var 13 månader när han slutade amma, har jag för mig. Ville väl egentligen sluta några månader tidigare men han var en riktigt tuttig och använde inte napp så det var bara vänta ut honom.

• Kazeer

Första barnet ville inte låta sig ammas längre, när han var sju månader.

Andra barnet slutade jag amma, när han var en månad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Miew

Första ammades inte alls, men jag pumpade i 5 månader och han åt bara bröstmjölk tills han var 4 månader.
    Andra helammades i 6 månader, men så fort honficj smak på annat slutade hon.
    Tredje ammades helt i 7 månader, sen ammades det mycket fram tills hon var 16 månader, nu är hon 19 månader och försöker snutta lite på nätterna men det är tomt så det gör jätteont när hon försöker.

Viggo & Gry & Veras mamma
Svar på tråden När slutade du amma?