• lajos

    Skärp mig nu!!

    Jag har en son på 3 år...världens bästa :) Jag har träffat en kille för ett tag sen som har två barn, en på 5,5 å en på snart 3 år. Jättekul !!!  Jag hoppas att vi kommer leva ihop resten av våra liv!


    Nu till dit jag måste skärpa mig på: Fler barn!


    Jag har alltid tänkt att jag ska ha 2 barn. Just nu känner jag att jag inte vill ha fler barn någonsin! Räcker med min lilla prins! Och killen jag träffat säger att han nog inte vill ha fler. Är ju som o börja om! (Just nu är alla våra barn i någon slags trots o det är kaos ibland!) Men någonstans inne i min hjärna så sitter det kvar att "min son måste ju ha ett syskon"...men det måste han ju inte!! Men det sitter liksom inpräntat på nåt sätt :/ Han kommer ju aldrig få några helsyskon så jag hoppas ju hans pappa träffar en tjej o skaffar lite syskon till vår son :P


    HUR ska jag nu komma bort från denna jädra tanke att man "måste" ha syskon till sitt barn???


    Mit liv blev ju inte som jag tänkt ändå...skulle ju leva mitt liv med mitt barns pappa men det gör jag ju inte så redan där är ju det borta! Har ju som 2 bonusbarn med iom min killes barn också. O jag står min syster väldigt nära o hon har 2 barn så min son har ju andra barn runt sig som är som hans syskon nästan.


    Men hjälp mig få bort denna tanke gärna!! :)  För den är ju väldigt konstig liksom!


    Blev lite luddigt o rörigt kanske men hoppas ni fattar!

  • Svar på tråden Skärp mig nu!!
  • Flickan och kråkan
    Men det är väl inget slutgiltigt beslut som måste fattas nu? Du får väl se hur du känner om tex ett år.
    Tänkte precis samma sak jag.....eller om ett par år .

    Barn skaffar man för att man som förälder vill ha ett barn. Nu har jag två barn med samma pappa så de är helsyskon, men vi skaffade ju inte barn nummer två för att vår äldsta skulle få ett syskon. Vi som föräldrar ville ha ett barn till . Sedan är det ju grädde på moset att de tycker om varandra .
  • Zelina

    Ta emot, här kommer ett sudd så kan du radera ditt måste Skrattande.

    I min värld finns inget som säger att barn måste ha syskon, det är helt upp till en själv att avgöra om man vill och orkar med fler barn än ett. Jag har själv en syster som jag både älskade och hatade när jag var liten, vi bråkade som bara den ibland. Det finns ett fåtal människor jag älskar, hon är en av dem och betyder mycket för mig.

    Själv har jag aldrig känt att jag vill ha, eller haft ork och energi med ansvar för, fler barn än min dotter och är så glad för att jag inte lät mig påverkas av alla kommentarer om att barn behöver syskon.

Svar på tråden Skärp mig nu!!