Prodin skrev 2011-01-09 23:03:50 följande:
Jag borde inte svara, för jag har inget intresse av att argumentera om detta, men jag far inte med osanning och vill försvara mig.
Detta skedde på en föräldradag på dagiset. Pojkens pappa ställde ut vagnen, utan myggnät men med en filt över. Vagnarna stod så att man såg dem genom ett fönster, men p.g.a denna filt såg man inte in/ner i S vagn.
P.g.a misstankar om att det inte handlade om en katt (pojken var stor, det var i eftersviter av svininfluensan o.s.v.)genomfördes alla möjliga kontroller och en obduktion, vilket ledde till att S organ inte kunde doneras. Polisen hämtade vagnen han legat i och genomförde intervju/förhör/samtal med mig, annan personal, föräldrar och andra berörda.
Efter läkarutlåtande som polis och familjen fick ta del av fick vi i personalen info under ett möte där familjen, polis och en präst närvarades. S död berodde på syrebrist.
Det fanns inga klösmärken, eller tecken på kamp och man tror att katten kommit succesivt mer och mer över S ansikte, som i sin tur fått mindre och mindre syre. Detta i kombination med den ökade vikten på bröstkorg och lungor gjorde att den lilla kroppen inte orkade, S blev medvetslös i sömnen. Vi kollade vagnarna var 10 min. Det räckte inte.
HLR genomfördes av en annan förälder på dagiset som är läkare i 45 min. S hade svag puls när han togs i ambulanshelikopter till Ullevåhl. Men dagen efter stängdes de maskiner av som höll honom vid liv.
Jag sprider inga rykten om katter, klandrar inte katten och det gör inte heller någon annan inblandad i detta tragiska. Men katter söker värme, och S var varm.
Förmodligen vaknade inte ens S.
Med ett myggnät på vagnen hade detta aldrig skett och med det sagt lämnar jag tråden.
Usch vilken hemsk händelse :(
Jag tror dig, jag förstår inte varför folk misstror varann så jäkla mycket på den här sidan, vad skulle du få ut av att dra denna historia om den inte var sanning liksom?
Tack för att du delade med dig av den iallafall.
Jag får väl se hur jag gör med katten, känns som jag kommer att låta hon vara ute mycket och då hon är inne får jag väl sitta som en hök och stirra på henne, för jag VET att hon skulle lätt kunna lägga sig på mitt barn (varit påväg flera flera gånger)
Men bebben blir ju större och större så, jag lär ju kunna slappna av så småningom