Inlägg från: pluttskrutt |Visa alla inlägg
  • pluttskrutt

rädd att katten lägger sig på barnet!

Vår katt visade tydligt att hon inte var glad när sonen kom hem från BB genom att fräsa åt honom. Hon sov inte inne i vår säng den natten, men sedan har det bara gått bra. Sonen är nu två år och katten har inte sovit en enda natt hos honom. Hon är väldigt kelig och sonen älskar att bära runt på henne (hon är ganska liten) men blir det för våldsamt så visar hon tydligt att hon inte gillar det. Det har hänt att hon daskat till honom med tassen eller nafsar honom i fingrarna, någon enstaka gång har han fått sig ett litet rivsår. Men hon har aldrig gjort något oprovoserat, bara markerat när det har blivit för våldsamt. Hon kan ligga och mysa med honom i soffan men sover helst hos mig på nätterna, för oss har det inte varit något som helst problem att ha katt. Han älskar henne och hon gillar (oftast) uppmärksamheten. 

Jag tror inte att man behöver oroa sig, men man kan ju alltid markera när katten är t ex i spjälsängen att där är det inte ok att vara. 

• pluttskrutt
    snorkan skrev 2011-01-07 17:44:26 följande:
    jag är hur som helst jätterädd att hon ska lägga sig på bebben, hon kliver ju rakt på honom och då har vi ju tagit bort henne.

så lägga sig på bebben är jag ganska säker på att hon skulle göra.

Tycker även hon ser lömsk ut, men det kanske jag inbillar mig däremot :) 
    Katter ser lömska ut, det är liksom deras grej.  
Svar på tråden rädd att katten lägger sig på barnet!