Inlägg från: leolina1980 |Visa alla inlägg
  • leolina1980

rädd att katten lägger sig på barnet!

Har aldrig hört om ett fall där en katt skulle ha kvävt en bebis, det är nog mest en myt. Som någon annan skrev tidigare så hoppar nog katten bort genast bebisen börjar skrika. Och att katten skulle vara lömsk är nog bara inbillning.

• leolina1980
    snorkan skrev 2011-01-08 14:49:25 följande:

Min katt är förövrigt tjurigaste  på denna jord, hon kan hoppa upp på diskbänken 5 gånger i rad på en och samma kväll, fast man bara är några meter bredvid henne.  och då har vi provat med att bestraffa henne på olika sätt för att visa henne att det är fel.....men hon bara fortsätter ändå.
    ¨

Jo katter bryr sig inte om att vara husse och matte till lags, så vänta er inte att den ska bete sig som en hund och lyda er i allt..
  • leolina1980
    jankie skrev 2011-01-08 15:02:37 följande:
    Vi har en katt som vi fick på köpet med huset. Den lägger sig tyvärr i vagnen när dotter är och sover.
    Är livrädd att jag inte hinner se att han lagt sig där. Senast låg han där, hon livrädd. Tårar i ögonen.
    HAr försökt ge bort katten, men ingen vill ha den. Har ej hjärta att ta livet av den heller. Men gud vad jag HATAR kattjäveln.
    Men jag brukar lägga myggnätet på vagnen och då kan han inte lägga sig på henne.

Kan säga att jag inte har en "ledig" stund när hon sover. Måste hålla koll på vagnen hela tiden!
    Hellre avliva kissen än att den ska bo i ett hem där den är hatad. En död katt lider inte. Självklart ska du ju avliva den humant hos veterinär.
  • leolina1980
    sirivonessen skrev 2011-01-09 21:42:25 följande

Jag tar väldig illa vid mig av all ryktesspridning kring katter.

Jag med..
Svar på tråden rädd att katten lägger sig på barnet!