Inlägg från: First time |Visa alla inlägg
  • First time

rädd att katten lägger sig på barnet!

sirivonessen skrev 2011-01-07 17:53:47 följande:
    Källa? 
    Det fanns en artikel om det i Aftonbladet, exakt när kommer jag inte ihåg. Men då var det en katt som hoppat upp i vagnen hos barnet när den stod ute och barnet hade kvävts...

Jag oroar mig också lite för det men hoppas att mina katter kommer att hålla sig undan bebisen när den kommit.
  • First time

Katter är ju definitivt inte lömska, bara lite egensinniga ibland
    Tror att det ofta är en kommentar man får av folk som inte har katt själv.

• First time
    sirivonessen skrev 2011-01-08 11:56:50 följande:
    Tyvärr har denna artikel orsakat en panik kring katter här på FL. Det finns massa trådar om detta ämne. Men jag bara undrar hur det kommer sig att hundägare aldrig oroas. Det är ju nämligen dokumenterat i tidningsartiklar och rättegångsprotokoll att hundar både skadat och dödat barn. Till och med "familjehundar" som Labrador och Golden. 
    Det där tänkte jag också på faktiskt. Hundar är mina ögon mer "lömska" än katter för oftast är dom ju supersociala men blir dom provocerade så kan dom ju orsaka mer skador än vad en katt antagligen skulle lyckas med...
    Jag tror inte att hundar bara hugger utan vidare, utan att det måste finnas något bakomliggande. Antingen som händer just då eller som hänt tidigare och satt sina spår hos hunden.
Svar på tråden rädd att katten lägger sig på barnet!