• Anonym

Vad gör man när man har familj men är kär?

Antingen får du rida igenom stormen och vänta tills det rinner ut i sanden eller stänga av dina känslor. man kan ju faktiskt inte hjälpa att man får känslor för nån annan, det är ju sånt som kan hända. det har hänt mig flera gånger under tiden jag har vart ihop med min sambo,men vad göra åt det liksom?! känner hon samma sak??

• Anonym
    Anonym (Lilla jag) skrev 2011-01-07 21:29:21 följande:
    Du ska sluta träffa henne.

Jag kände en gång i tiden attraktion till en annan än min man och bröt kontakten helt, bytte gym mm så vi inte skulle stötas på.
    I början är det lite jobbigt, men sen lägger sig förälskelsen och känslorna försvinner. men det tar tid
    Fan vad sjysst att få läsa om en tjej som tar tag i "problemet" och handlar så klokt. Det är inte vanligt här!
     All heder och kärlek till dig! Hjärta
  • Anonym

Känner precis som signaturen Anonym som beskriver alla rädslor ovan här fast jag är en kvinna och kär i en man på jobbet. Våra blickar harett sug i sig när jag tillåter det för ibland orkar jag inte , det tar energi att tänka och tänka på om hur långt det är besvarat. När ett jobb blev ledigt på en annan avdelning men med kontakt med den jag är på nu och jag nämnde för Honom att andra föreslagit att jag borde söka det då det är bättre och mer välavlönat så sa att -ja sök det! Blev snopen och så besviken, jag tror ju att han har någon typ av känslor för mig men alltså inte mer än att han kan acceptera att jag byter jobb och inte sitter bredvid honom varje dag, inte fikar och lunchar med han lika ofta för så BLIR det ju när man byter jobb även inom samma företag. Förstår mig inte på honom, han verkar så nöjd när jag säger att min sambo är jobbig osv. och har sagt att det är SÅ tomt när jag inte är där men samtidigt går han hem samma tid varje dag till sin fru som lagar mat tills en viss tid.Han verkar inte överdrivet kär i henne men hon ringer och tvingar av honom -jag älskar dig ibland och då blir jag så ledsen.
    Jag skulle vilja få en spontan kram från honom osv men det verkar svårt. Jag har kramat  honom vid ett par tillfällen och känt att han blivit glad. Kanske vill han inte visa för mycket för att jag ska tro att det skulle betyda mer än han vill men ska vi bara strunta i känslorna och gå igenom livet och aldrig få visa varann några känslor bara för att det passar sig bäst då man har barnoch inte vill såra sin respektive?? Grymt är vad det är....

• Anonym

Puffar lite...  finns det något enkelt sätt att få reda på om det är besvarat utan att helt göra bort sig, jag hade tänkt säga nästa gång som han eventuellt säger att det känns tomt när jag inte är på jobbet att - du säger det ja,men jag får aldrig någon kram eller så....
    är bara så rädd för att han ska dra sig tillbaka och aldrig säga något mer sedan....... Vad hade ni gjort som är realistiska och inte moraltanter vill säga?

• Anonym

Hade gärna gått ut med honom men det blir tyvärr inte sådana tillfällen,vi var och bowlade med jobbet på en restaurang och då märkte jag av hans intresse och han blev väldigt upprymd flera dagar efteråt och kommenterade att han sett en annan sida av mig osv men sedan är det det att han drcker inte alkohol.
    Dessutom är det ju så att om jag avslöjar mina känslor så känns det som om jag är en person som har lätt för att vara otrogen vilket inte stämmer och jag skulle helst inte vilja att han tänker så om mig, jag vet ju heller inte säkert var han står om han bara söker uppmärksamhet.
    Men jag förstår ditt dilemma,du får nog försöka spåna lite över fikapauser osv var hon brukar gå ut osv. för att luska ut om hon kanske går på lesbiska barer eller inte. Lycka till, vi får se det som en krydda i tillvaron men det är jobbigt...så jobbigt.  Jag ska åka bort med min sambo i helgen men kan inte till 100% glädjas åt det då jag redan funderar på vad jag ska säga till Honom på måndag för att få reda på var han står......HOppas också i min enfald att han kanske blir Liiite svartsjuk när jag åker bort på romantisk weekend och att det får honom att våga säga nåt...Patetiskt inte sant?

Svar på tråden Vad gör man när man har familj men är kär?