Inlägg från: Anonym (Samma här!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här!)

Vad gör man när man har familj men är kär?

Jag är också i samma sits! Kär i en jobbarkompis men har ett förhållande, ett liv, barn osv som jag verkligen vill fortsätta med. Det är SÅ svårt! Har aldrig varit kär i en tjej och är livrädd! Rädd för mina känslor, rädd för att alla andra på jobbet ska se att jag blir som i en annan värld i hennes närvaro, rädd för att hon ska leka med mig, rädd för att blotta mig, rädd för att säga hennes namn i sömnen, rädd för att kyssa henne i personalrummet, rädd för att hon ska skratta åt mig, rädd för att min man ska få veta vad jag tycker, rädd för att jag snart ska sluta på arbetsplatsen och aldrig mer kommer att se henne..... Rädd för att våra blickar aldrig mer ska mötas, rädd för att jag ska bli alldeles tom och platt då hon inte finns där längre...

Vill hånga, krama och ta på henne samtidigt som jag vet att jag måste förtränga, glömma...  Vill inte ge upp mitt nuvarande liv. Men kan inte sluta tänka på Henne...

Varför vill du glömma, förtränga? 

• Anonym (Samma här!)

För mig är det lite annorlunda eftersom jag är tjej (straight) och kär i en tjej (straight eller bi, vad vet jag). Är man "bara" kär i en man så är det ju lite lättare på något sätt ed´ftersom de flesta är straighta och man behöver inte ta den funderingen. Då är det ju bara att bestämma om man ska låta känslorna styra och var aotrogen eller göra slut med sin partner och sedan köra... 

Men om den man är kär i är av samma kön så är det inet så lätt att veta vad hon står. Och vad man själv står. Och om kärleken är kärlek eller vänskap. Så tycker jag iallafall.

Att råda dig anonym är svårt. Vad vill du? Kan du inte försöka gå ut med honom och ragga lite? Alltid lättare med lite alkohol i kroppen

• Anonym (Samma här!)

Tänkte du säga till han du är kär i att du ska på romantisk weekend med sambon? Jag är lite trög, förstog inte.. Isåfall är det kanske bättre att låtsas att ni har dåligt förhållande så att han blir intresserad av att uppvakta dig. Så skulle nog jag kört iallafall. Tror att karlar fattar "tvärtom" signaler trögt Då kanske han bara tror "ok. Hon är lycklig med sin kille, varför skulle hon vilja flirta/hångla/ragga/ha sex med mig då". 

Svar på tråden Vad gör man när man har familj men är kär?