Ofta brottningsmatch vid blöjbyte- förslag?
Numera är det ofta brottningsmatch vid blöjbyterna. Känns inte roligt. Förut var det lite gnälligt sådär och ibland vid bajsbyte lite mer strul men nu senaste veckan är hon helt vild vid blöjbyte. Förstår inte varför. Vi försöker sjunga med henne, distrahera henne med prat m.m. men nästan inget hjälper. Hon har länge varit "vild" vid blöjbyte på annan plats än hemma men det har gått någorlunda bra hemma men nu har hon alltså blivit helt "vild" hemma också. Varför? Någon som har något förslag för att hon ska lugna ner sig? Det går ju fortare om hon lugnar ner sig...det blir ingen trevlig stämning heller vid dessa brottningsmatcher. Jag blir både irriterad och arg och samtidigt känner jag mig lite elak när jag måste bråka med henne. Hon är snart 18 månader. Någon som känner igen sig? KOmmer det gå över när hon blir äldre? Tror ni det skulle bli bättre om hon regelbundet får se andra som måste byta blöja? Kanske finns någon bok om inte annat. Nu ser hon nästan ingen annan och hon ser ofta på Totte på dvd och han har ju ingen blöja eftersom han är äldre. Förresten när brukar de bli blöjfria?