Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Ofta brottningsmatch vid blöjbyte- förslag?

Hon kanske inte vill ha blöja, min äldsta son gjorde likadant när han ville sluta men det fattade inte jag utan tvingade han att ha.

Prova att låta henne vara utan och se.

• hon mot strömmen
    entjej skrev 2011-01-07 21:45:32 följande:
    Hon vill säkert inte ha blöja men hon måste ju. Vi har köpte en potta där hon sätter sig ibland men det kommer aldrig något.
    Hon måste inte ha blöja när hon springer omkring hemma. Låt henne vara naken ner till med en tröja på sig. Att hon sätter sig på pottan innebär att hon vet vad man gör där men det funkar inte än. Låt henne springa och sätta sig på pottan när hon vill. Det kommer snart ska du se.

Mina två yngsta barn har fått springa omkring utan blöja när det började bli dags att bli blöjfria och det har gått hur bra som helst. 
  • hon mot strömmen
    entjej skrev 2011-01-07 21:53:24 följande:
    Fast då blir det ju kiss lite överallt? Mattor, fåtöljer m.m. Och när man ska iväg eller på natten måste hon ju ha. Och blir det inte kallt? Men visst en liten stund om dagen kan hon ju få springa omkring utan blöja.
    Mattor och fotöljer kan man tvätta. Du får räkna med att torka kiss lite varstans innan motoriken fungerar. När ni är hemma låt henne vara utan blöja hela tiden. Hur ska hon lära sig att kissa i pottan om hon inte får träna själv?

Det är en annan sak om man ska i väg. Min yngsta son får ha blöja ibland när vi ska i väg fast han är i princip blöjfri.

Var inte rädd för lite kiss....
  • hon mot strömmen
    entjej skrev 2011-01-07 22:05:39 följande:
    Hela tiden tänker jag inte låta henne vara utan blöja men ibland ska hon få vara det. Men tack ändå för tanken.
    Låt henne springa utan hemma vad gör det???
Svar på tråden Ofta brottningsmatch vid blöjbyte- förslag?