• Anonym (ts)

Kläder på dejt, vad?!

Hej hej här har ni en nervös tjej som ska på en dejt

Jag ska då på dejt imorgon, en kille jag träffat på nätet. Vi ska ses för första gången Ska ta en promenad  och äta en bit mat och kanske ett glas med. 

Är lite osäker på vad jag ska ha på mig? Kan man ha en svart tajt klänning, den är trekvartsärmad och inte urringad (från lindex). Till det tänkte jag ha ett par tjockare svarta mönstrade strumpbyxor och mina stövlar.
    Eller ska man ha något som inte är tajt kanske? eller jeans?

Tips och råd mottages!!  

Kram  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-08 17:07
    Ja nu är det snart dags att gå Nervös och pirrimagen har jag!!

Det blev ett par mörka jeans, en lila topp och en svart kofta. Kände att klänning blir för upp klätt. Kanske en annan gång Eller så blir det pannkaka av allt! Man ska nog inte ha för höga förväntningar. Men hoppas jag gör jag lite ändå :)

Önska mig lycka till :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-16 10:59
    Nu är vi tillsammans känns helt underbart, är så där mysigt kär

Tack för hjälpen med kläderna

Kram

• Svar på tråden Kläder på dejt, vad?!
  • Anonym

Hej, va kul =)

Kolla in hans bilder (om sådana finns) och titta vad han har för klädsel. Gillar han jeans? T-shirt..avslappnad eller lite mer stilig för jämnan?

• Anonym

Gud så kul

Jag skulle ha jeans med underställ under om det är kallt(inte bra för spritualiteten att frysa inte sexigt heller), snygg stickad tröja, promenadvänliga men givetvis snygga skor\stövlar.

Klänning ser  lite konstigt ut om ni nu har planerat att promenera tillsammans. Jeans och en snygg tröja fungerar även om dejten innebär middag. Spar klänningen och den mer uppklädda stilen till dejt nr 2 bio och middag

• Anonym (Sara)

Åh, vad spännande! Lycka till! 

Tycker absolut att du kan ha på dig det du beskrev! Lagom uppklätt, men ändå lite sexigt Glad Om du vill va lite mer "strikt" kan du ju annars ta ett par lite snyggare och välsittande jeans och en snygg top, funkar ju bra med stövlar det också! 

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2011-01-08 00:14:50 följande:

Hej, va kul =)

Kolla in hans bilder (om sådana finns) och titta vad han har för klädsel. Gillar han jeans? T-shirt..avslappnad eller lite mer stilig för jämnan?

Ja det ska bli gör skoj! Är så nervös och rädd för, förhöga förväntningar.. men ska nog gå bra hoppas jag

Han han är mer åt det stiliga hållet, så därför funderade jag på klänning. Men vill heller inte känna mig för uppklädd. Men en tajt klänning känns på ett sätt fel, visar ju allt :P Kanske man ska ha något som inte är så tajt? Eller är jag bara tokig som tänker så?
  • Hihi2
    Anonym (ts) skrev 2011-01-08 00:19:10 följande:
    Ja det ska bli gör skoj! Är så nervös och rädd för, förhöga förväntningar.. men ska nog gå bra hoppas jag

Han han är mer åt det stiliga hållet, så därför funderade jag på klänning. Men vill heller inte känna mig för uppklädd. Men en tajt klänning känns på ett sätt fel, visar ju allt :P Kanske man ska ha något som inte är så tajt? Eller är jag bara tokig som tänker så?
    Nej, kör på tajt för tusan! Skrattande
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2011-01-08 00:16:21 följande:
    Gud så kul

Jag skulle ha jeans med underställ under om det är kallt(inte bra för spritualiteten att frysa inte sexigt heller), snygg stickad tröja, promenadvänliga men givetvis snygga skor\stövlar.

Klänning ser  lite konstigt ut om ni nu har planerat att promenera tillsammans. Jeans och en snygg tröja fungerar även om dejten innebär middag. Spar klänningen och den mer uppklädda stilen till dejt nr 2 bio och middag
    Vi ska inte gå så långt så hoppar underställ, ganska varmt här. Klänningen kommer ju inte att synas under jackan, har en längre svart jacka.  Men kanske som du skriver att spara till dejt två om det blir någon sån
  • kakmamman
    Anonym (ts) skrev 2011-01-08 00:19:10 följande:

tight går väl alltid hem =) oavsett.
    Det behöver ju inte vara genomskinligt eller alldeles för urringat.
    -du har ju iaf tänkt till!
    vaniljkrans.blogg.se/ - En snurrom från det underliga- fakta eller bittert?
  • Anonym (ts)
    Hihi2 skrev 2011-01-08 00:21:32 följande:
    Nej, kör på tajt för tusan! Skrattande
    hehe Ord  och inga visor  

Gillar verkligen klänning :) 
  • Anonym

Men vad exakt menas med promenad? Ska ni promenera runt i 1-2 timmar eller gå på en 15 minuter till närmaste ställe?
    Vad har ni för ålder?
    När på dagen ska ni ses?
    Jag tycker nog att klänning är lite fel val i januari om ni bestämmt att tex promenera på djurgården vid lunchtid.
    Det finns ju snygga välsittande byxor, tröjor och jackor. Även personer som är välvårdade och har en mer uppkädd stil bär ju vinterjackor på fritiden.

• Anonym (ts)
    kakmamman skrev 2011-01-08 00:22:54 följande:
    tight går väl alltid hem =) oavsett.
    Det behöver ju inte vara genomskinligt eller alldeles för urringat.
    -du har ju iaf tänkt till!
    Jo vill verkligen inte stå där med helt fel klänning, vill vara bekväm och den klänningen är det, 100% bomull = bekväm

piffa upp med nått smycke kanske?
Svar på tråden Kläder på dejt, vad?!