• Anonym (ts)

Kläder på dejt, vad?!

Hej hej här har ni en nervös tjej som ska på en dejt

Jag ska då på dejt imorgon, en kille jag träffat på nätet. Vi ska ses för första gången Ska ta en promenad  och äta en bit mat och kanske ett glas med. 

Är lite osäker på vad jag ska ha på mig? Kan man ha en svart tajt klänning, den är trekvartsärmad och inte urringad (från lindex). Till det tänkte jag ha ett par tjockare svarta mönstrade strumpbyxor och mina stövlar.
    Eller ska man ha något som inte är tajt kanske? eller jeans?

Tips och råd mottages!!  

Kram  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-08 17:07
    Ja nu är det snart dags att gå Nervös och pirrimagen har jag!!

Det blev ett par mörka jeans, en lila topp och en svart kofta. Kände att klänning blir för upp klätt. Kanske en annan gång Eller så blir det pannkaka av allt! Man ska nog inte ha för höga förväntningar. Men hoppas jag gör jag lite ändå :)

Önska mig lycka till :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-16 10:59
    Nu är vi tillsammans känns helt underbart, är så där mysigt kär

Tack för hjälpen med kläderna

Kram

• Svar på tråden Kläder på dejt, vad?!
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2011-01-08 00:23:55 följande:
    hehe Ord  och inga visor  

Gillar verkligen klänning :) 
    Det är ju din dejt så gör som du känner är rätt. Även om nu killen du ska träffa är friluftsmänniska som sticker till fjällen så fort han kan är det ju din personlighet som du ska visa upp.
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2011-01-08 00:24:05 följande:
    Men vad exakt menas med promenad? Ska ni promenera runt i 1-2 timmar eller gå på en 15 minuter till närmaste ställe?
    Vad har ni för ålder?
    När på dagen ska ni ses?
    Jag tycker nog att klänning är lite fel val i januari om ni bestämmt att tex promenera på djurgården vid lunchtid.
    Det finns ju snygga välsittande byxor, tröjor och jackor. Även personer som är välvårdade och har en mer uppkädd stil bär ju vinterjackor på fritiden.
    Kanske max 30 min, ska möta han. 
    Vi är i 25årsålder.
    Vi ska ses på kvällen, tänkte ta min vanliga vinter jacka =)
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2011-01-08 00:26:00 följande:
    Det är ju din dejt så gör som du känner är rätt. Även om nu killen du ska träffa är friluftsmänniska som sticker till fjällen så fort han kan är det ju din personlighet som du ska visa upp.
    Jo det vet jag Ville bara höra så att jag inte är helt ute och cyklar med klänningen Absolut ska jag visa min stil det gör jag genom klänning, jeans eller något annat :)
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2011-01-08 00:28:37 följande:
    Kanske max 30 min, ska möta han. 
    Vi är i 25årsålder.
    Vi ska ses på kvällen, tänkte ta min vanliga vinter jacka =)
    Ja ha kvällen när du nämnde promenad såg jag långpromenad till någon trevlig restaurang. Nej på kvällen lär ni nog inte gå så långt(förhoppningsvis...).
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2011-01-08 00:31:53 följande:
    Ja ha kvällen när du nämnde promenad såg jag långpromenad till någon trevlig restaurang. Nej på kvällen lär ni nog inte gå så långt(förhoppningsvis...).
    Nä, jag var nog bara otydlig i ts. Eller skrev ingenting om det :P 
    Jag fryser inte så lätt så ska nog gå bra, lär ju bara vara varm av all nervositet  
  • Kyh

Jag tycker inte att du ska vara så uppklädd på första dejten. Ha jeans och snygg topp och snygga skor istället för klänning, det är kallt ute + du är inte säker att du kommer gilla killen ju, sen på andra dejten kan du vara finare klädd, tycker jag iallafall.
    Tänk så kommer du med klänning och allt och är jättesnygg och så kommer han med mjukis och sunkiga kläder :P skulle se konstigt ut, fast jag tror inte det kommer hända men ändå ;P

Men annars kör på det du vill, om du tycker om klänningen mycket och den inte är för mycket så kör på det! Magkänslan är bäst, inte vi alla andra som tycker och tänker! =D

• Anonym (ts)
    Kyh skrev 2011-01-08 00:40:39 följande:
    Jag tycker inte att du ska vara så uppklädd på första dejten. Ha jeans och snygg topp och snygga skor istället för klänning, det är kallt ute + du är inte säker att du kommer gilla killen ju, sen på andra dejten kan du vara finare klädd, tycker jag iallafall.
    Tänk så kommer du med klänning och allt och är jättesnygg och så kommer han med mjukis och sunkiga kläder :P skulle se konstigt ut, fast jag tror inte det kommer hända men ändå ;P

Men annars kör på det du vill, om du tycker om klänningen mycket och den inte är för mycket så kör på det! Magkänslan är bäst, inte vi alla andra som tycker och tänker! =D
    Är jättetacksam för dina tankar  Håller med dig men tycker ändå inte att klänning är så uppklätt. Men får ta och prova lite snygga toppar och jeans oxå i morgon och se vilket som känns bäst :)
  • Selma1966

Hellre överklädd än underklädd på dejter och anställningsintervjuer Men klänning på promenad verkar överdrivet, om det inte är sommar. Snygg och välklädd kan man vara i byxor också. Jeans skulle jag bara välja om det var bowling eller "picknick"... Men det är mest för att jag själv skulle vilja klä upp mig Klänningen kan du spara tills ni går på restaurang och är inomhus. Lycka till!

• Anonym (ts)
    Selma1966 skrev 2011-01-08 09:27:21 följande:
    Hellre överklädd än underklädd på dejter och anställningsintervjuer Men klänning på promenad verkar överdrivet, om det inte är sommar. Snygg och välklädd kan man vara i byxor också. Jeans skulle jag bara välja om det var bowling eller "picknick"... Men det är mest för att jag själv skulle vilja klä upp mig Klänningen kan du spara tills ni går på restaurang och är inomhus. Lycka till!

Åhh får inte texten större.,

Har tyvärr inga byxor som passar nu på vintern, bara ljusbruna och vita. Så får bli ett par mörkare jeans i så fall. Shit är så nervös... snart är det bara timmar kvar tills vi ska ses! :) 
Svar på tråden Kläder på dejt, vad?!