Inlägg från: Millamittilivet |Visa alla inlägg
  • Millamittilivet

BF Juli - Unga mammor, Västerås

bananiss skrev 2011-05-16 12:07:29 följande:
    Jaa haha va kul om det blev så.. Men jag hoppas ju på att han kommer 2-3 veckor för tidigt ;D Vore skönt haha.. Då vet man i allafall att bullen är färdigjäst så att säga ^^ Bara för det så kommer han väl 2 veckor sent ;)

Har ni några tips på hur man kan "starta" förlossningen när det börjar närma sig sen? ;D Alla äldre pratar om att ricinolja har funkat för dom och att det är jättebra osv.. Men jag har hört att det inte alls är bra, så jag skippar nog det^^ Har ju redan fått värkar en gång som var jättekraftiga.. Fick åka till förlossningen och kolla.. Och det hade påverkat livmodertappen så den va bara 2,3 cm (skulle vara 3,5).. Men sen avtog det ju i alla fall.. Men det jag ville komma fram till var att det gjorde tillräckligt jävla ont ändå så man vill nog inte bli dålig i magen på samma gång haha!!

Men har beställt hallonbladste i allafall.. Någon som har provat? Ni som har fått barn tidigare tänkte jag :) Dom säger ju att det kanske inte direkt startar förlossningen men att man blöder mindre under och efter pga nåt med livmodern :P

Ge mig lite tips ;D
    Vart hittade du hallonbladste?:D lät spännande .. hihi. Har haft nå förvärkslikande hela helgen och idag är det inte alls roligt, tydligen så låg bebutten väldigt långt ner med huvudet, så man får hoppas att han stannar där ett tag till. . Den rackarn :)

hur mår du nu då?
  • Millamittilivet
    Ccarolina skrev 2011-05-27 21:17:50 följande:
    Ser att ni följts åt ett tag men här har ni en till ung mamma som bor i västerås :)
    Är beräknad till 24 Juli och längtar som en tok!
    Häärligt :D , välkommen in i högen ;)
  • Millamittilivet
    mmmiikaela skrev 2011-05-28 08:59:49 följande:
    haha blir väl så iaf natten före, måste ju vara fastande från 00 på natten så jag måste ju äta världens brakmåltid precis innan annars kommer jag va döende hungrig på morgonen sen:P o vi ska va på sjukhuset kl 7, så blir inte mycket sömn alls då :P

japp man är vaken, de är man alltid på planerade snitt, de är bara urakuta man söver :P

Allting kommer att gå kanonbra !!! :D

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-05-30 15:04:25 följande:
    Välkommen :) Det är inte så att du är 92:a och går barn och fritid ? :D Min kusin hade en tjej i sin klass nämligen som hette carolina och skulle få barn i juli :) hihi.

Åååh nu vill jag att lillkillen ska komma ;) Komsi komsiii.. Fast nej. Mamma åkte till USA igår och kommer hem den 9:e.. Så han får väl stanna i magen tills hon kommer hem haha ;D
    Ska du också ha med dig mamsen in till BB ? :D
  • Millamittilivet

Snart snart snart är det dags !! Undrar hur många småkillar det blir hihi :) . Hoppas ni vilar ordenligt nu !!!!

• Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-05-30 19:00:18 följande:
    jaa nu börjar det bli riktigt nära!! Alla ska ju ha grabbar förutom för våran del som inte vet än :D jag blir galen snart så nyfiken jag är!!

Nja jag hinner knappt vila ;) gick hem till mina svärföräldrar idag för att vattna deras blommor,dom är utomlands. Ångrade mig påvägen hem att jag inte tog bilen! Ville att tove skulle få sig en promenad då vädret äntligen tillät det. Men det tog mig dubbelt så lång tid att gå hem för att mina sammandragninar gjorde så ont att jag nästan trodde att förlossningen hade startat.
    Folket lär ju undrat vadjag höll på med varje jag stannade och gick i snigelfart :D

Så vila ni som kan ;) Inte långt kvar till min sambo får semester då kan jag pusta ut :) och nu under kortveckan denna vecka.

Nääe men vi e lika nyfikna vi allihoppa tror jag nog på var det blir för något litet skrutt hihi :) . Är samma för mig man kan inte gå många meter förrän man får så himla ont, bara att se glad ut inför alla andra ;) haha.

Ja helgen går alldeles för snabbt, så nu blir det skönt att pojkarna får hålla sig hemma några dagar :D

• Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-01 11:57:08 följande:
    Tänkte på en sak, Kan vi inte lägga till varandra på facebook så kan man följas upp där med? :) Vore kul att få veta när det är dags för alla och om man nu skulle hamna på förlossningen samma dag =)

Jag heter i alla fall Emelie Lundström =)

Låter som en kanon ide, vad roligt :) .

Marilla milla Lindström heter jag . :)

• Millamittilivet

Lite regn skulle inte skada nu va. . hihi

• Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-08 12:11:14 följande:
    Verkligen inte!! DEt är så kvaft!!
    isglass är min bästa vän just nu =D

Trodde faktiskt inte att jag skulle bli så påverkad av värmen, för jag klarar ju allt ;) Tji där fick man, är ju helt utslagen på kvällarna. haha

Haha samma här, har nog aldrig proppat i mig så mkt glass :P . Men det e gott så dom lär ha glassfrysarna fulla nuförtiden ;) .

Jaa, men man kan ju inte alltid vara en superwoman heller, haha. Ja men hemskt är det när man inte ens kan sova heller. . Puuh men snart är väntan över för oss allihoppa :)

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-06-08 14:58:34 följande:
    Jag kan inte ens sova ordentligt i den här jäkla värmen! Och på dagarna.. Vad ska man göra? Varmt ute, varmt inne.. Jag skulle vilja ta en SNABB promenad till mormor (ca 6 km) haha och hoppas på att bebisen vill komma snart, men samtidigt tror jag inte att det kommer funka, och jag kommer endast bli helt slutkörd.. Hmm.. Men jag ORKAR INTE vara gravid längre :D 23 dagar kvar.. Känns som 230..

Nu får bebisen gäääärna komma :)

Håller med dig, man får gömma sig i något kylskåp eller något o hoppas på det bästa :). . Haha bara sitta hemma o rulla tummarna ;) , ellerså tar du den där promenaden ändå, och hoppas på det bästa :D .

Ja vi får se vem av oss som kommer in först, hihi

Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås