Inlägg från: Millamittilivet |Visa alla inlägg
  • Millamittilivet

BF Juli - Unga mammor, Västerås

EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-08 18:40:02 följande:
    ja haha. Men jag hade turen igår då sambon köpte isglass paket på coop och då var det dom sista :P

Nej det är klart men jag tror att jag är de ;P Så jag får nog ta att ändra den inställningen ;D

Ja snart är det över! Men då kommer vi väl klaga över istället hur mycket vi saknar magen ;)

Haha, ja då var han snabb ;) tur det !! Haha mjaa nog för att magen e bra mysig, men blir skönt sen när man kan sätta på sig skorna själv hihi.

Tror man får gå ut och dansa regndansen. .

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-06-08 19:50:38 följande:
    Jag gick faktiskt 2,5 km skitsnabbt på björnön idag hahaha.. Men mamma kommer hem från usa på fredag kväll, så heeelst vill jag ju att hon ska va hemma men ändå vill jag att det ska starta :D Så jaa.. Det blir väl roligare att gå ut och gå efter fredag :D Haha.. Jaa vi får se vem av oss som kommer in först.. Jag får säkert i mitten av JULI, bara för jag är så less på det här :D När va du beräknad nu igen? Man glömmer ju bort allas datum.. Kan inte alla skriva igen? Haha :D

Sjukt kul det skulle va om nån av oss i tråden hamna på bb samtidigt! :)

Haha, jaa då kan du ju promenera dygnet runt istället ;), kommer nog gå bra det där :) . Hahahaha, skulle vara typiskt men vi kan ju hopppas på hm, nästa vecka kanske. Jag blev beräknad till 5 juli, sen när vi var på 3D trodde dom 29 juni, så vi får se man kan ju hoppas på det tidigare :).

Haha, ja verkligen. Avlöser varandra därinne :P

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-06-12 17:11:27 följande:
    Okej, nu har proppen gått (igår och lite idag) och jag har haft ont i ryggslutet som f**n sen igår kväll.. Hade mycket sammandragningar i natt så jag somnade 8 imorse.. tror ni något kan vara på g?? :D

Ni som fått barn tidigare, hur känns det när värkarna startar?? Nu gör det ju bara ont i ryggen.. Fattar ingenting :P

Samma för mig också, men nu har det lugnat ner sig igen . . . Men spännande ändå, när som är det dags :D hihi

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-06-13 13:30:51 följande:
    Haha jaa nu verkar det helt dött igen..:( Men det står på internet att värkarna brukar vanligast komma igång 1-10 dagar efter slemproppen lossnar ^^ HOPPAS!!
    Hahaha, snart ska du se att det bara smäller till ;) . Lika bra att ha allting färdigpackat :P . Jasåå ja där ser man, :D jisses vart har dessa nio månader tagit vägen haha .
  • Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-15 18:59:38 följande:
    Här ser jag att det har hänt mycket!! :D Jag har inte haft en dator på 1 vecka! Blev nästan galen.

Proppen kan gå flera veckor innan för det återbildas. Men går proppen och värrkarna sätts igång så är det definitivt förlossningen igång. Så jag håller tummarna för er!
    Men fan då ligger jag fortfarande sist nu ju!!

Ni kommer garanterat ha era bebisar innan mig. Men då får ni heja på mig istället ;D

Jaså där ser man, tur att det finns dom som e erfarna haha ;) . Mja, din plutt kanske känner sig färdig nu, så man ska aldrig säga aldrig ;). Gu va spännande :D

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-06-19 12:15:55 följande:
    Jag har hört att dom andningstränar genom att dra ner vatten i lungorna, och då får dom hicka sen :) Haha :) Så sa min BM.

Åhh idag har jag kännt värsta mensvärken i ryggslutet hela morgonen.. Men vågar inte ens tro något när man bara blir så lurad hela tiden haha :D GUD vad jag längtar tills lilla bebben vill komma ut :)

Kan ingen spola fram tiden? :D

Är det därför det jämt känns som hjärtat slår om nätterna .. Nu har jag nog fått svar på min fundering :D .

Men du e ju snart däär, :D slår vad om att det händer nå spännande innan midsommar ;)

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-06-20 13:15:45 följande:
    Fiiiiina magar ni har!!! Jag tror jag skippar nån magbild nu med tanke på alla bristningar jag fått över HELA magen.. Haha..

Joo jag förstår att det inte är några värkar jag känner nu, haha, men tänkte att det kanske skulle börja bli värre snart :D Men icke :D hahah..

Vi får väl se till att hamna på bb allihopa samtidigt ;D Kuuul det skulle va ;D

Det e du inte ensam om :D , tror nog allihoppa lider av det hhihi.

Oj vad dom skulle få fullt upp därborta då, kan ju iafall hoppas på att det blir ett dubbelrum över för mig,pappsen och bebisen haha !!

• Millamittilivet

Känns som att man inte har så mycket att komma med, är en liten skrutt där inne ;)
  • Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-21 12:00:24 följande:

Eh det tror jag nog inte :) Magarna är ju så olika på vilket kropp man har. Vilka vecka är du i när bilden togs?

Hur mycket har alla ni gått upp?

Hittills ligger jag på 9 kilo :P

Tog det i förra veckan, så var i v38 då :) . Jadu jag har ingen koll alls, men tror nog inte att det är så mycket faktiskt, kanske ligger på ungefär samma som du, men det är skönt för jag har nästan klarat mig bra med mina vanliga kläder hihi.

Är ju nu på slutet man vuxit till sig rejält om magen, ser mest ut som en fotboll ^^

• Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-21 12:03:56 följande:

Var hos Barnmorskan idag och det gick väl bra alla värden var bra och hade bra i blodtryck. Men min riktiga Barnmoska var på semester så jag fick komma till en annan idag. Och vet att dom kan mäta olika på Sf måttet men magen min hade inte växt nå på 2 veckor. Så ska dit igen nästa vecka och se.

Min barnmorska kommer tillbaka om 2 veckor så det kanske bara är att dom mätte olika. Och så sa hon att det kan vara för att bebisen hade sjunkit ner med huvudet så jag skulle inte oroa mig :P

Blir nervös ändå.

Lillfisen hade 135-140 i hjärtljud denna gång =)

Där ser man, min Bm är också på semester nu mitt i allting, så ska få en ny imorn ska bli spännande o se vad hon mäter :) . Hoppas att maggen har växt till sig då, det är inga problem serdu :).

Fick en annan Bm en gång, och hon mätte också helt olika jämfört med min vanliga, så det är inga bekymmer :D

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-06-22 18:55:09 följande:
    Jag hade ju tänkt att hamna på bb samtidigt som dig mikaela så att vi kunde fira midsommar ihop ^^ haha..

Men nu är jag på förlossningen av en annan anledning :( TRÅKIGT!
    Vaknade av jättehög feber, ont i magen (inte nå värkar utan bara ont) och frös som tusan..
    Bebisens hjärtljud låg på 220 jättelänge så jag fick massa alvedon för att få ner min feber så att hans puls gick ner. Nu vill dom hålla febern nere hela tiden så han inte ska ha för hög puls.. Så jag mår relativt bra nu ändå. Väntar på provsvar.. Undrar va de kan vara?

Dom misstänker UVI eller inflammation i tex livmodern.. Hmm.. Vi får se! Blir kvar över natten i alla fall...

LYCKA TILL MIKAELA :D Vi kanske ses^^
    Ushushush. Hoppas allting har gått bra, och att bebisen mår som den ska :) . Ta det lugnt !!
  • Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-06-23 17:13:36 följande:
    Jag är kvar på bb men fick permis till imorgon bitti första ronden. Bebisen är lite väl lugn tydligen. Ska fråga om igångsättning, för jag orkar inte mer nu :P Min mage värker! Men jag mår lite bättre ändå.

Träffade mikaela idag, sa ju att vi skulle ses på bb hahaha.. Och bebisen var JÄTTESÖT :D

Ja hoppas du får ut det lilla skruttet, så att du också mår bättre :D. Haha ååh vad roligt :).

• Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-26 19:59:51 följande:

skönt att höra! Nu är vi tre kvar :D haha undrar vem som får näst? Jag tror marilla ;)

Hahah ja riktigt galet :D

har han fått nå namn än då? ;)

Haha, säg inte det du, man bara väntar o väntar ;) men det smäller aldrig riktigt till . . . Så du kanske hinner före bara för det :O

• Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-07-01 21:20:48 följande:
    Nu har jag en liten fråga :O Är du på BB nu marilla?? För isåfall har jag sett dig där flera gånger för vi har varit på återbesök! Men har inte fattat att det var du förrän jag såg dina bilder nu :O !!!

Men stort GRATTIS :)

Det kan nog ha varit jag som hängt där ;) Haha. Ja, då lär det varit er vi såg också. Hur gick det för er med allting?:)

• Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-07-01 21:25:38 följande:

Skönt! :)

Ja nästa vecka är den färdigbakad så då är den så välkommen!

Nu väntar vi med spänning :D .
  • Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-07-03 12:40:33 följande:
    Inge bra alls blev akutsnitt och max fick göra allting till en början.. och så har lilla leon kolik :( jättefrustrerande vill inte att han ska ha ont :( Sen har vi inte kunnat sova nånting pga det de första dygnen så vi var helt förstörda och jag fick såna där gråtattacker. nu har vi fått massa hjälp från BB så de går bättre nu :) va dumt att jag inte fattade att det va du!! haha!! hur gick det för er? Visst är det helt underbart att ha barn?? det gick ju inte att föreställa sig!! :D
    Uush då, det e aldrig roligt, men skönt att det gick bra ändå :), det också :( då blev det en tuff start ju. Sköönt o höra dom var hjälpsamma där uppe :) , fick ni komma hem sen igen då efter natten där uppe? . Haha ja men det är inte lätt o veta, man kan ju inte gå fram till någon okänd heller o fråga, haha. Kul ändå att alla tre fick i rad nästan. Jo det gick kanon och tack o lov så gick allting jätte fort. Det är helt otroligt, man kan sitta o titta i timmar på dom. Såå himla mysiga.
  • Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-07-08 18:39:03 följande:

Då har carolina med fått sin lilla gos! Och vem hade rätt, jag blev sist Drömmer

Vill med ha bebis nu, har inte alls tålamodet längre men går jag över så är det många veckor kvar.
    Och i den här värmen så kommer jag nog avlida. Fått foglossning också!

Hoppas ni andra mår bra och era pluttisar också! 

Men din tur e ju snart kommn den med :D, vill också snooza på en nykläckt bebis hihi. Min växer så det knakar nu, så man får försöka hinna med . :) Slå vad om att det kommer smälla till när som för dig nu , vi håller tummar och tår här borta !!  
  • Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-07-09 18:21:46 följande:
    Ja de är ju det :D

Din lilla är ju bara en vecka! Tove är snart 1 1/2 år ;) Så tiden går så skrämandes fort!! Så ta vara på bebistiden och mys mycket hemma istället för att fara runt en massa. Jag och tove mös ordentligt hemma dom första månaderna så fick folket komma hem till oss istället ;)  

Du det tror jag med, Trodde att det skulle börja idag. För fick sammandragningar från kl 10.00 fram tills kl 13.00 och då kom dom med lagom mellanrum och höll i sig. Men sen slutade dom tvärt :(

Ja håll dom hårt!     

Jisses ja :) , jaa alldeles lagom nu mitt i sommarn å, då kan man bara ta det lugnt hihi. Ja där ser du, nu är det dax snart så snart, du lär ju vara taggad nu ;)
  • Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-08-07 20:24:25 följande:
    Nu har alla fått barn :) Bara pojkar hihi :) Hur går det för er alla? För oss går det bara bra efter allt krångel med magen i början.. Ska någon av er börja i babysim? :D
    Ja det var lite roligt det och nästan efter varandra å :) . Här hos oss går det så bra,
    världens snällaste kille!! Skönt att höra att det löste sig för lilleman.

Det tror jag nog vi ska, vatten är det mysigaste han vet, så värt att prova iafall :), du sj?
  • Millamittilivet

Uch era stackare som haft bekymmer med magarna, vi har som tur klarat oss än så länge med att han är nöjd o glad. Man får hålla alla tummar och tår på att det fixar sig för er :) . Ni ska ju på njuta!!!

Har också tänkt på babysim men hamnar nog på kristiansborg :) , fika låter bra !!

Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås