Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Barnvänligt café, vad behövs?

Åja Kiira har rätt sopborste och skyffel,
    vårt fave fik har ett stort bord med massor av leksaker mitt i lokalen så alla kan se deras barn som sitter och leker.
    Ett ordentlig skötbord jag hatar de där som hänger på väggen antingen är de för små eller så är de snea och vinga ett som känns stablit och en skötkudde som kan torkas av ordentligt typ med vinyl.

Vagnar kan man ju lätt ha utanför med babyalarm om där är så man kan sätta dem under tak eller solskydd och kan se ut till vagnen, men dar är jag kanske lite dansk i min syn vi ställer ju alltid barnvagnen utanför

En cafe som fanns här förr hade en liten amningshörna med skönna ammningsstolar det var super att slippa sitta och amma vid bordet.

• Ronjas mamma

Vi går inte så ofta men när vi gör så blir där lagt en del pengar på brunch til som regel 4 vuxna och två barn brunch eller fler efter vem vi är ute med.

Lönsamt är det sällan med cafe men väldigt roligt, men räkna inte med som alla skrivet om plats till barnvagnar så blir det mycket spillyta och det är dyrt.
    Vet inte vad du jobbar med men resturang,cafe och catering branchen är hård och man kämpar mot massor av svart arbete og lågavlönnat personal så det är ju en tung branch men om man lykkas göra sig populär så har man ju ett fast klientell.

Den cafe vi går mest till heter laundrymat och lokalen är som ett L dvs den ena sidan är lekbordet i barnhøjd med alla barnföräldrar och den andra delen sitter dem med større barn eller dem utan barn, så om man kan dela det lite är det ju smart.

Svar på tråden Barnvänligt café, vad behövs?