• Aniko

Hur länge var/är ni mammalediga?

Hej TS,
    har du varit inne på Försäkringskassans hemsida och gjort beräkningar?
    Där finns olika exempel på hur du kan räkna fram, du kan välja olika antal dagar/månad som du vill ta ut, och välja olika omfattning (hela dagar, halva dagar med mera).

Jag känner mig lite besviken för jag har BF 27 april och hade tänkt ta ut så mycket som möjligt av min makes dagar också (om det är okej med honom såklart !) Men för att få dagarna att räcka till inskolningen, som tidigast kommer att vara vid terminsstarti augusti 2012, måste jag dra ner antal dagar per månad och då får jag ut mycket lite efter skatt (drygt 10 000 bara). Det här är beräknat på 5 hela dagar/vecka.

Jag antar att det kanske blir andra summor om jag beräknar på att min man tar ut också, har inte provat det än.

Tycker det känns lite tidigt att skola in sonen vid 16 månaders ålder, men å andra sidan så blir det nog svårt för oss att dryga ut dagarna så att det skulle räcka ändå till januari 2013...

Antar att det kanske lönar sig att dela upp föräldrapenningen på båda föräldrarna. Eller så måste man blir mer sparsam än nu för att det ska kunna gå att överleva.

Svar på tråden Hur länge var/är ni mammalediga?