• Mariohn

Är han för stor för babyskyddet?

Varför i hela fridens namn har ni inte lyckats hålla er informerade om vad som gäller redan från början? När man skaffar en bilstol till sitt barn tar man reda på hur den ska användas, för hur många kilo den håller och till vilken längd den avser användas. Det är grundläggande!

• Mariohn
    t0va skrev 2011-01-11 09:21:19 följande:
    Precis, och vad gör man om man råkar ut för att sitt barn är stort eller av någon annan orsak det inte verkar vara bra.  Jo man FRÅGAR vad man ska göra precis som TS gör. 
    Är det inte ganska uppenbart? Om barnet är för stort...borde man inte kunna räkna ut vad som behöver göras då? Om jag försöker sätta på mig ett par jeans i stl 25/32 och de är för långa och jag inte kan knäppa dem...då startar jag inte en tråd på familjeliv och undrar vad jag ska ta mig till. Jag byter storlek... 
  • Mariohn
    cicci85 skrev 2011-01-11 10:13:22 följande:
    Inget. Babyskydd är till max 13 kg. Akta Duologic finns ju oxå som är 0-18 kg.
    Här måste du nog tillägga ett OBS: 18 kg beroende på hur långt barnet är. Om barnet är väldigt långt får man inte trycka ner barnet i stolen och försöka klämma ihop det eller binda ihop det på något vis så att det ska få plats. 
  • Mariohn
    MalinNiklasHarryBebis skrev 2011-01-11 10:23:08 följande:

Vi bytte stol när sonen var 5 månader.

men de var pga han kunde sitta själv.

sen får man gå lite på hur han sitter i stolen med, ser det ut som han sitter trångt svårt att bältet ska räcka till så kankse man ska byta??

Precis. Ren och skär logik. Inget man behöver vara någon form av proffs för att förstå. Når inte bältet runt behöver man ett större. Olivia, 3 år konstaterade förra veckan att "denna är för liten för min docka" och höll upp en liten tröja som tillhörde ett kramdjur. Hon är inget proffs som vissa i tråden verkar vilja antyda att man måste vara för att dra den slutsatsen på egen hand. 
  • Mariohn
    Jumbopolly skrev 2011-01-11 10:26:27 följande:
    NEJ nej säger inte att man måste förstå sånt heller bara för man haft med barn att göra hela sitt liv men 
    Nu är det en enorm skillnad på det du skriver och det jag skriver. Jag frågade MÅSTE MAN HA HAFT MED BARN ATT GÖRA FÖR ATT BEGRIPA EN SÅDAN SAK? och du svarar MAN MÅSTE INT EBEGRIPA EN SÅDAN SAK FÖR ATT MAN HAFT MED BARN ATT GÖRA. Vilket indikerar för mig att du öht inte begriper det jag skriver. 
Svar på tråden Är han för stor för babyskyddet?