• Snutten

Kombinerad tvättmaskin torktumlare?

Ja som rubriken lyder: vi är i färd med att köpa ny tvättmaskin och torktumlare. Har spanat lite på de som är kombinerade tvättmaskin och torktumlare då det tar mindre plats. Är det någon som har erfarenhet av det? Märke, positivt och negativt?

Försäljarer i vitvaruaffärer verkar tycka att de inte är bra. Men jag funderar på om det beror på att det är billigare att köpa en kombo och att de kanske inte tjänar lika mycket pengar på dem? 

• Svar på tråden Kombinerad tvättmaskin torktumlare?
  • Snutten
    Skogsflikkan skrev 2011-01-10 12:41:40 följande:
    Jag kör en kombinerad. Men hänger en del tvätt också, eftersom jag ändå inte kan tumla alla plagg vi äger. Jag tycker att det funkar bra. Märket på våran maskin är Electro helios. 
    Kan tvätta en maskin (40 grader) på en timme och det blir rent, att torka tar ju lite olika tid, men max 2 timmar har det tagit här. Då kan man välja om man vill att tvätten ska bli stryktorr eller skåpstorr.  
    Jag är jättenöjd med maskinen, och jag stör mig inte på att jag inte kan torktumla samtidigt som jag tvättar.
    Nackdelen med dessa maskiner är att de ju aldrig får lika höga betyg i energiklassning och så vidare. Men med tanke på hur gamla maskiner vi hade innan, så är ju den här betydligt mycket bättre i alla fall. 
    Lite så jag tänkte. Vi har en MINST 15 år gammal tvättmaskin som iofs funkar fortfarande men snart så ger den nog upp.
Svar på tråden Kombinerad tvättmaskin torktumlare?