• Anonym

Har jag kärat ner mig??

Hur har det gått? Berätta gärna mer! Känner ni varandra, hur ofta ses ni?

• Anonym

Varför är det så fel då? Det låter ju rätt fint om du är kär!

• Anonym
    de Robespierre skrev 2011-02-08 23:35:37 följande:
    Vad är det som attraherar dig mest med henne? Hennes auktoritäritet eller annat? Har du tidigare varit svag för auktoritära kvinnor/tjejer? Är det något nytt du har upptäckt hos dig själv? 

Försök att beskriva vad det är hos henne som gör att du känner som du gör.
    Och så spelar det ju roll i vilken typ av auktoritetsposition hon är i förhållande till dig... för att vara lite tråkig. Är hon din läkare, terapeut eller psykolog tex, så kan det inte bli något mellan er för det skulle innebära tjänstefel från hennes sida, även om det hände efter att hon slutat vara din läkare (eller vad hon nu är).

Men om hon är din lärare är det inte lika allvarligt, likaså om hon tex är ditt barns läkare osv.

Har ni NÅN kontakt förutom det som gäller det hon är auktoritet på? Småprat inemellan? Blickar, "onödig" kontakt? 

Det är ljuvligt att vara där du är, så njut av det oavsett om det kan bli något mer eller inte...önskar dig all lycka till!

Tramset här ovan från de två lustiga skribenterna tycker jag du tacklade otroligt bra förresten!  
  • Anonym
    Anonym (Är jag kär!?) skrev 2011-02-09 22:47:13 följande:
    Anonym. Ja hon är inte min läkare eller psykolog... mer lärare kan man väl kalla det... hmm? ja i alla fall jo vi har lite onödig kontakt, många blickar... iaf! Men vi träffas inte privat om vi säger så...
    Hmm, ja då låter det ju som att ni har "nånting" vad det nu kan vara. Om du vill att det ska bli något mer, håll kvar de där blickarna lite längre, och hitta på något att prata om! Lycka till!
  • Anonym
    Anonym (Är jag kär!?) skrev 2011-02-10 07:19:14 följande:
    Bästa tipset hitills måste vara hawaiskjortan!! hahaha När skämt o sido... Att hålla kvar blicken liite längre och prata ska jag försöka med!! Tack för seriösa tips :)
    Vassego. Du bara måste ju komma tillbaka allteftersom och berätta hur det går
  • Anonym

Lägg pannan i djupa veck och hitta på några möjliga samtalsämnen, hitta på och ljug om det behövs! Vad som helst bara ni får igång ett samtal! Och så lång ögonkontakt, kanske säga någon komplimang, fråga var hon köpt skor/klädesplagg. Säga "vi ses" när ni säger hej då... får ni väl igång ett samtal kan du ju sikta på att fråga om hon ska med på kaffe efteråt, nån dag. Se hur hon reagerar. 

Jag känner igen väldigt väl, och blev som du väldigt förvånad när detta plötsligt hände mig som vuxen (30+). Bara att hänga med i svängarna....lycka till och BERÄTTA HÄR!  

Svar på tråden Har jag kärat ner mig??