• Candra

Högt IQ.

Säger samma sak som föregående talare.. Varför känner du att du behöver berätta för alla?
    IQ är ingenting om man inte ser till att utnyttja det, du blir inte omedelbart smart för det.
    Vissa som har extremt hög kan få koncentrationssvårigheter, att de blir lätt rastlösa o dyl, med 140 är inte "extremt högt".

• Candra

Och för att svara på din fråga, jag har över genomsnittet och det påverkar mig inte. De flesta vet nog inte ens hur hög de har, jag tyckte bara att det var en rolig grej när jag tog testet.

• Candra
    Trust me skrev 2011-01-10 14:01:38 följande:

Jo det är man. Typ översta 5%.

Det de flesta undrar är vad intelligensen gör för skillnad. Säg att du tillhör de 5% längsta då kommer ditt huvud synas i varje folksamling. Någon så uppenbart påtaglig egenskap finns inte i intelligens.

Oavsett om man har låg, genomsnittlig eller hög intelligens så måste man bete sig socialt smidigt om man vill ha en resa genom livet utan för många törnar. Hög intelligens borde ge möjlighet att se detta samband men inte nödvändigtvis förmågan att genomföra det som behövs. Högintelligenta som gnäller över att de inte är förstådda är som basketspelare som gnäller över att standardbilar är små.

ASG! Tack för den liknelsen! Den snor jag direkt
  • Candra
    Anonym (IQ Fiskpinne) skrev 2011-01-10 14:04:58 följande:
    Detta gjordes via parnpsyk för många år sedan. Jag vet tyvär inte just vad den "diagnostiken" heter, men jag minns att det tog flera dagar och att jag tyckte det var en läskig upplevelse.
    Testet gjordes alltså i omgångar och gjordes för att skolan ville ha papper på att jag var för dum för att gå där. 
    Det fungerade inte som planerat.

Svar på tråden Högt IQ.