Du måste logga in för att svara i en tråd.

• TimesAreAChangin

Högt IQ.

Hej! Hur många här är det som har ett IQ högt över genomsnittet och känner att det påverkar er?
    Jag har det, jag har 140, och det känns...skit. . Jag känner mig så jävla konstig i jämförelse med alla andra, och har gjort det hela mitt liv för att jag så ofta har helt annorlunda tankebanor.
    För att inte nämna att jag bara möts med ilska eller tjat och förutfattade meningar om jag berättar om mitt IQ, så ingen förutom mina allra närmsta vet.
    Helst av allt vill jag bara vara själv.  Rynkar på näsan

Säg att jag inte är ensam om att känna såhär! Någon annan måste det finnas. Rynkar på näsan Blä.

• Svar på tråden Högt IQ.
  • Anonym

På vilket sätt är man annorlunda för att man har högt IQ????

• Candra

Säger samma sak som föregående talare.. Varför känner du att du behöver berätta för alla?
    IQ är ingenting om man inte ser till att utnyttja det, du blir inte omedelbart smart för det.
    Vissa som har extremt hög kan få koncentrationssvårigheter, att de blir lätt rastlösa o dyl, med 140 är inte "extremt högt".

• Rafael90

Jag har 132 i IQ men jag har inte bemötts på nåt speciellt sätt för det. Förutom att min mamma när hon fick reda på det direkt sa "du är autistisk", endast pga vår dåliga relation som hon ville ha nån upprättelse för - och hög IQ + blyg tjej som gillar att vara för sig själv och läsa eller spela piano = autism, för henne iallafall.

• Candra

Och för att svara på din fråga, jag har över genomsnittet och det påverkar mig inte. De flesta vet nog inte ens hur hög de har, jag tyckte bara att det var en rolig grej när jag tog testet.

• Anonym

Hahahaha, men TS, snacka om att du vill ha uppmärksamhet...

På vilket sätt märker man att du har högt IQ i vardagslivet??

• John D

Jag har själv högt IQ, ungefär i samma klass som dig lite beroende på vilka test man går efter, men har aldrig sett det som ett problem.
    Visst kan jag ibland bli lite frustrerad när många inte direkt förstår saker som för mig är fullkomligt logiska, och visst blir jag ibland irriterad på att folk kan vara lite korkade, men det är knappast något jag lider av eller ser som ett problem.
    Så jävla mycket smartare än gemene man är man inte om man har 140 i IQ.

• Anonym (matte)

Jag har 142 i IQ, och det är inget som man skulle märka av bara genom att umgås med mig. Jag känner mig helt vardaglig men jag har lätt för att lösa matematiska former, ser snabbt mönster och har lätt för huvudräkning. Men det är inte ofta man använder sig av det i sitt sociala liv.

• Anonym (IQ Fiskpinne)

Jag har IQ på närmare 160, det märks på många sätt i min vardag och har alltid gjort. 
    Speciellt när det kommer till min arbets/inlärningsförmåga. 
    Jag berättar det inte för folk, jag har tidigare blivit otroligt hånad för det. 
    Men jag håller med Candra, IQ är ingenting ifall man inte utnyttjar det på bästa sätt och ser till att utveckla det.
    Det är ju som att ha en förutsättning för en förmåga, så att säga.

I övrigt har jag alltid varit ganska eccentrisk, rastlös, en "outsider" helt enkelt. 

När det gäller tankebanor TS, så är det i inte din IQ tror jag som ställer till det,
    utan helt enkelt det faktum att du är en individ i en värld med många.
    Vi är alltid främligar för varandra,
    och det är nog där främlingskapet grundar sig.

• John D
    Anonym skrev 2011-01-10 13:41:46 följande:
    Hahahaha, men TS, snacka om att du vill ha uppmärksamhet...

På vilket sätt märker man att du har högt IQ i vardagslivet??
    Jag tror inte TS säger att andra märker det, hon menar nog att hon märker av det.
    Samt att dom gånger hon valt att berätta så har folk reagerat på ett sätt hon tycker är jobbigt.
  • snillis

Jag har bara gjort ett test och hade då 130 (vilket väl iofs inte är så jättehögt)
    Har aldrig kännt mig annorlunda.

Svar på tråden Högt IQ.