Högt IQ.
Jag har väl däromkring tror jag, bara testat på mensas hemsida, aldrig velat göra riktigt test, inte så intresserad av min IQ. Men då jag läst till civilingenjör och doktorerat utanpå det så har jag absolut haft nytta av det, tror nog många runt mig då haft samma nivåer. Jag tycker det är kul med kunskap och älskar allt kring naturvetenskap. Just nu lär jag mig massor om arbetsmiljölagar i flera europeiska länder och det kan vara ganska trångt i huvudet. Sedan skall jag in med en massa talutveckling då jag har en dotter med utvecklingsstörning. Önskar ibland jag kunde mixa mina barn så jag skulle få två normalbegåvade då andra barnet är nog så intelligent. Var lite fundersam där ett tag på det där med särbegåvade barn, om han passade in där, men han passade in mycket mer på högpresterande barn (hittade test på mensas hemsida) och han har lätt för skolan men trivs och är social.
Så, ts, har du alltid kännt dig udda, även som barn, strulig i skolan men kunnat allt? Då kanske du var ett särbegåvat barn.